SAVJETNIK AUTOKLUBA

SERVIS: Mirisna i dezinficirana kabina za pola sata i 90 kuna

Čišćenje ozonom uklanja mirise, a ubija i sve grinje u kabini

Probali ste sve ručne i automatske praonice u gradu, a auto vam i dalje bazdi kao da se u njemu nešto izleglo, a odmah potom i uginulo? Ili nema više tog borića ni kemijskog čišćenja koje će izvući smrad duhana iz vašeg vozila? Možda je vrijeme da probate čišćenje ozonom, kakvo u svojoj ponudi ima već nekoliko domaćih radionica, a mi smo ga krenuli iskušati u autoservis Turek u Zagrebu.

Tamo su nam objasnili da se ozonom zapravo kabina čisti jednostavnim i brzim postupkom na istom principu po kojem se inače dezinficiraju i medicinski instrumenti. Ozon pritom ubija sve neugodne mirise, dezinficira zrak i ubija grinje i razne druge mikroorganizme iz kabine. Zbog toga se preporučuje i vozačima astmatičarima i alergičarima te posebno u autima u kojima se često prevoze mala djeca i životinje.

Na pitanje koliko često prosječan auto treba tretirati ozonom nema univerzalnog odgovora, no vlasnica servisa Irena Petir savjetuje da se to obavi u sklopu redovnog punjenja klime. Jer, kad se radi servis klime, mijenjaju se i filtri zraka, odnosno peludi, pa ozon tad efikasno dezinficira i sve kanale u sustavu klimatizacije.

Bez obzira kad se odlučili na tretman, imajte na umu da auto prije toga mora biti temeljito očišćen, u što je obavezno uključeno i usisavanje, jer ga u suprotnom nema svrhe ozonizirati. Sam postupak dezinfekcije vrlo je jednostavan.

Prije početka rada iz auta se vade tepisi, mirisni borići... Uređaj za čišćenje ozonom spaja se na struju, a sonda se uvodi kroz prozor i objesi na retrovizor. Auto za vrijeme tretmana mora raditi, sa uključenom klimom i ventilacijom, da bi zrak mogao slobodno cirkulirati. Uređaj potom treba pustiti da odradi svoje, što može završiti i nakon svega 10 minuta, premda praksa govori da najčešće ipak potraje 30. Veličina vozila pritom nije bitna, pa se na isti način može čistiti sve, od malog vozila do kamionske kabine, pa čak i prostorije u kojoj se zadržava neugodan miris. U slučajevima jačih zagađenja postupak se može ponoviti onoliko puta koliko je to potrebno.

Cijena jednog tretmana je 90 kuna, ali treba ponoviti da će auto za to vrijeme raditi, pa u njemu treba imati i nešto goriva. No ponovimo, prije odlaska na dezinfekciju ozonom treba ga temeljito oprati, pa i to treba uzeti u obzir pri kalkulaciji troška cijelog zahvata. No, on se svakako se isplati... Posebno ako svoj auto namjeravate ponuditi na tržištu rabljenih i prije toga ga riješiti svih mirisa, uključujući i one koje sami ne osjećate, ali bi mogli jako zasmetati potencijalnom kupcu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 21:34