Nastupa panika

Šef Stellantisa: ‘Ljudi u EU će kupovati jeftinije kineske aute, a ne europske, pada kupovna moć!‘

Carlos Tavares smatra da europski političari moraju pomoći tvrtkama u borbi protiv novog azijskog uvoza s agresivnim cijenama

Carlos Tavares

 Web Screenshot

Širenje kineske automobilske industrije u Europu i Ameriku znači da ćemo u nadolazećim godinama imati mnogo toga za pisati, a vi ćete imati još veći izbor kada je riječ o odabiru vaših budućih automobila.

No, dok bi dolazak Kineza mogao biti uzbudljiv za one izvan industrije, oni unutar etabliranih zapadnih proizvođača automobila su prestravljeni. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je novinarima na CES-u u Las Vegasu da će se europske tvrtke suočiti s "užasnom borbom" sa svojim dolazećim kineskim kolegama ako političari u regiji ne pomognu tvrtkama kao što su Stellantis, BMW i Volkswagen.

image

Carlos Tavares

Profimedia

"Razlika u cijeni između europskih i kineskih vozila je značajna", rekao je Tavares za Automobilwoche. “Ako se ništa ne promijeni u trenutnoj situaciji, europski će se kupci iz srednje klase sve više okretati kineskim modelima. Kupovna moć mnogih ljudi u Europi osjetno opada.”

Šef Stellantisa je tvrdio da se europski proizvođači automobila bore s jednom rukom vezanom na leđima jer propisi u Europi znače da su vozila proizvedena u regiji oko 40 posto skuplja za proizvodnju od konkurentskih modela proizvedenih u Kini.

image

Poisy pogon, Stellantis

Profimedia

"Mislim da smo već gledali ovaj film", rekao je Tavares, uspoređujući scenarij sa sudbinom europske industrije solarnih panela koja je izgubila od kineskih proizvođača, iako se lako mogao pozvati na bitku Detroita protiv europskog i japanskog uvoza u 1960-ih i 70-ih, ili borbu britanske motociklističke industrije protiv japanskih dvokotača u istom razdoblju.

"To je vrlo sumoran scenarij", rekao je za Automobilwoche. “Ali ne mora biti tako". Tavares kaže da će, ako europski političari ne uspiju zaštititi lokalne industrije, biti prisiljeni preseliti proizvodnju u jeftinije zemlje kako bi smanjili troškove i izravno se natjecali s jeftinim kineskim proizvodima. Konteksta radi, početni MG4 EV košta više od 12.000 eura manje od najjeftinijeg Volkswagena ID.3.

image

Kineski EV

Web Screenshot

Europski političari suočavaju se s nekim teškim odlukama, ali morat će ih donijeti brzo. "U sadašnjem kontekstu, ako se ništa ne poduzme u Europskoj uniji, doći će do strašne borbe", upozorio je Tavares.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 19:19