Iveco je jedan od giganata europske automobilske industrije. Velika tvrtka specijalizirana za proizvodnju i prodaju lakih, srednjih i teških gospodarskih vozila. Prvi čelnik ove tvrtke čije je sjedište u Torinu, dao je nekoliko kontroverznih izjava u kojima analizira kompliciranu situaciju kroz koju sektor prolazi, a posebno mapu puta koju je postavila Europska unija.
Gerrit Marx, izvršni direktor Iveca, komentirao je ono što je bez sumnje kontroverza godine. I to je ni više ni manje nego europska odluka da zabrani prodaju novih benzinskih i dizelskih automobila (i kombija) od 2035.
Odluka koja je konačno usvojena nakon što je Njemačka povukla veto nakon postizanja sporazuma o uspostavi izuzeća sintetička goriva, tzv. "e-goriva".
Sintetička goriva će omogućiti opstanak motora s unutarnjim izgaranjem. No, to ne znači da će biti dostupni svima. Marx upozorava da su sintetička goriva preskupa i stoga nedostupna većini europskog stanovništva: „Ako imate Ferrari ili vozite Porsche Turbo jednom vikendom, neće vas biti briga hoće li litra koštati 5 eura ili 8 eura, ali to je gorivo za budućnost".
Izvršni direktor Iveca strategiju emisije koju je postavila Europa vidi kao vrlo rizičnu. Osobito u onome što je definirao kao "nefunkcionalan politički sustav u Bruxellesu". Marx je posebno istaknuo nedostatak koordinacije između agencija EU koje se bave tehnologijom, emisijama i prometom.
Jedan od najkontroverznijih komentara čelnika Iveca upozorava na opasnost od umjetnog promicanja prelaska na električne automobile na baterije i/ili sintetička goriva. Situacija koja može dovesti do smanjenja procesa obnove voznog parka: "Pretvorit ćemo Europu u Kubu, gdje se na cestama vide stari automobili. Normalni ljudi neće moći kupiti nove automobile".
Na kraju, ali ne i najmanje važno, Marx je uvjeravao da sintetička goriva neće pomoći da se Europa „odspoji” od zemalja koje je trenutno opskrbljuju fosilnim gorivima: „Pogodite tko želi postati proizvođač sintetičkih goriva broj jedan: Saudijska Arabija. Mi samo zamjenjujemo jedan izvor energije drugim, ali iz iste regije".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....