NIJE SVE BAJNO

Šef giganta Iveca bez dlake na jeziku pozorio na opasnosti električnih auta: ‘Pretvorit ćemo Europu u Kubu!‘

‘Pretvorit ćemo Europu u Kubu, gdje se na cestama vide stari automobili. Normalni ljudi neće moći kupiti nove automobile‘

Stari auto na Kubi, ilustracija

 Profimedia

Iveco je jedan od giganata europske automobilske industrije. Velika tvrtka specijalizirana za proizvodnju i prodaju lakih, srednjih i teških gospodarskih vozila. Prvi čelnik ove tvrtke čije je sjedište u Torinu, dao je nekoliko kontroverznih izjava u kojima analizira kompliciranu situaciju kroz koju sektor prolazi, a posebno mapu puta koju je postavila Europska unija.

image

Punjenje Tesle

Profimedia

Gerrit Marx, izvršni direktor Iveca, komentirao je ono što je bez sumnje kontroverza godine. I to je ni više ni manje nego europska odluka da zabrani prodaju novih benzinskih i dizelskih automobila (i kombija) od 2035.

Odluka koja je konačno usvojena nakon što je Njemačka povukla veto nakon postizanja sporazuma o uspostavi izuzeća sintetička goriva, tzv. "e-goriva".

image

Sintetičko gorivo

Profimedia

Sintetička goriva će omogućiti opstanak motora s unutarnjim izgaranjem. No, to ne znači da će biti dostupni svima. Marx upozorava da su sintetička goriva preskupa i stoga nedostupna većini europskog stanovništva: „Ako imate Ferrari ili vozite Porsche Turbo jednom vikendom, neće vas biti briga hoće li litra koštati 5 eura ili 8 eura, ali to je gorivo za budućnost".

Izvršni direktor Iveca strategiju emisije koju je postavila Europa vidi kao vrlo rizičnu. Osobito u onome što je definirao kao "nefunkcionalan politički sustav u Bruxellesu". Marx je posebno istaknuo nedostatak koordinacije između agencija EU koje se bave tehnologijom, emisijama i prometom.

image

Porsche eFuel

Porsche

Jedan od najkontroverznijih komentara čelnika Iveca upozorava na opasnost od umjetnog promicanja prelaska na električne automobile na baterije i/ili sintetička goriva. Situacija koja može dovesti do smanjenja procesa obnove voznog parka: "Pretvorit ćemo Europu u Kubu, gdje se na cestama vide stari automobili. Normalni ljudi neće moći kupiti nove automobile".

image

Porsche 911 GT2 RS

Porsche

Na kraju, ali ne i najmanje važno, Marx je uvjeravao da sintetička goriva neće pomoći da se Europa „odspoji” od zemalja koje je trenutno opskrbljuju fosilnim gorivima: „Pogodite tko želi postati proizvođač sintetičkih goriva broj jedan: Saudijska Arabija. Mi samo zamjenjujemo jedan izvor energije drugim, ali iz iste regije".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 07:11