Nissan je predstavio četvrtu generaciju modela X-Trail koji će biti dostupan u izvedbama s pet i sedam sjedala.
Radi se o drugom modelu u Nissanovoj ponudi za europsko tržište u koji će se ugrađivati pogon e‑POWER. U X-Trailu se taj sustav sastoji od snažne baterije, benzinskog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom, generatora, invertera i 150 kW snažnog električnog motora koji je ugrađen sprijeda.
Budući da kotače pokreće isključivo električni motor, ubrzanje je trenutačno i linearno.
Sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi X-Trail. Taj se sustav već upotrebljava u modelu Note (za japansko tržište) čiji 1,2-litreni benzinski motor puni bateriju i razvija ukupno 106 KS. U europskom X-Trailu stvar je ponešto drugačija. Naime, u njega se ugrađuje 1,5-litreni benzinski turbomotor s varijabilnim kompresijskim omjerom, ukupne snage 150 kW (204 KS).
Obilježje sustava e-POWER je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se znatno smanjuje potrošnja goriva u gradu.
Zahvaljujući pogonu na čistu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima.
Budući da vozači 70 posto vremena provode na prigradskim prometnicama, Nissan je razvio ‘e-Pedal Step‘ – potpuno novi sustav za vožnju uz pomoć samo jedne papučice. U vožnji gradom značajno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papučice na drugu, a vozačima omogućuje da ubrzaju i uspore koristeći samo papučicu gasa.
Sustav je najprije potrebno aktivirati s pomoću tipke na središnjoj konzoli. Nakon toga, papučica gasa i dalje će služiti za ubrzavanje, no kad je otpustite vozilo će naglo usporavati.
Iako će većina kupaca vjerojatno birati izvedbu s tehnologijom e-POWER, X-Trail će biti dostupan i s tradicionalnim, blago elektrificiranim 1,5-litrenim turbomotorom s varijabilnim kompresijskim omjerom. Taj 120 kW (163 KS) snažan motor koji razvija okretni moment od 300 Nm bit će dostupan u kombinaciji s pogonom na dva kotača i bezstupanjskim automatskim mjenjačem Xtronic sa simuliranim stupnjevima.
U uvjetima jednolične vožnje i laganog ubrzanja, omjer kompresije bit će viši kako bi se smanjila potrošnja. U uvjetima dinamične vožnje, sustav će smanjiti kompresijski omjer kako bi se povećala snaga. Pogon je opremljen 12 V blagim hibridom.
Novi X-Trail za europsko tržište stiže s tehnologijom e-4ORCE, novim pogonom na sve kotače koji je posebno prilagođen za elektrificirane modele marke. Riječ je o Nissanovoj najnaprednijoj tehnologiji kontrole svih kotača koja jamči pouzdano prianjanje i ubrzavanje u svim uvjetima vožnje.
Snažni dualni električni pogon razvija ukupnu snagu od 157 kW (213 KS) zahvaljujući 94 kW snažnom stražnjem motoru koji omogućuje žustro ubrzanje (od 0 do 100 km/h za 7 sekundi).
U usporedbi s mehaničkim pogonom na sve kotače, okretni se moment na stražnju osovinu isporučuje 10.000 puta brže.
Novi X-Trail opremljen je naprednim multimedijskim sustavom s bogatom ponudom povezanih usluga, uključujući integraciju pametnog telefona, ugrađeni Wi-Fi koji omogućuje povezivanje do sedam uređaja, uslugu NissanConnect Services i posebnu aplikaciju za povezivanje s vozilom i nadzor nad njim.
Veći, 12,3-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay s kojim se može povezati i bežično.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....