VOZILI SMO

SEAT LEON Atraktivniji Golfov brat

Treća generacija španjolskog kompakta prostranija je, lakša 90 kg od prethodnika i nikad bolja u vožnji

Emocije, latinski temperament, flamenco... Pokušavajući ostati u doticaju s vlastitom tradicijom, u Seatu tako opisuju novi Leon. No, bliže je istini da je španjolski kompakt rastegnut na 426 cm (+5 cm u odnosu na prethodnika) tipičan predstavnik koncerna Volkswagen. Čak i kad se ocjenjuje dizajn, koji je živopisan poput Audijevog. No, to ne znači da Seat izgleda loše. Baš suprotno, djeluje elegantno i pitomo, što će se mnogima svidjeti. No, navalu emocija, ipak, ne treba očekivati...

Svejedno, vozeći se okolicom Malage, brzo smo shvatili da je posao, ponajprije inženjerski, napravljen odlično. A to i ne čudi, pošto je novi Leon smješten na novu platformu MQB (poput VW Golfa i Audija A3 Sportback). Znatno je korišten visokočvrsti čelik, što je rezultiralo 90 kg manjom masom u odnosu na prethodnika (osnovni Leon broji tek 1113 kg), a time je i pojačana karoserija, za 15 posto.

Osjeća se to i u vožnji, kada Leon djeluje njemački čvrstim i preciznim, ali i primjereno živahnim, pa ga je gušt voziti. Posebno uz pohvalnu poziciju za upravljačem, izravan upravljač, ali i fino izbrušen ovjes. Ne pretjerano tvrd, ali dovoljno čvrst da usreći i vozače koji povremeno vole stisnuti gas (makar je straga torzijska osovina, dok se multilink isporučuje samo uz motorizaciju snažniju od 150 KS).

Uglavnom, novi Leon na cesti djeluje znato uvjerljivije od prethodnika, a takav dojam nudi i izrada unutrašnjosti. Niti ona se ne diči svemirskim dizajnom, no plastične površine su besprijekorno sastavljene, materijali pomno birani, a instrumenti pregledni i funkcionalni. Osim zaslona tvorničke navigacije, toliko nakrcanog ikonama i raznim informacijama (nadmorska visina, kompas, ograničenje brzine...) da se karta ponekad gotovo ne vidi.

Za početak, isprobali smo zanimljivog dizelaša 1.6 TDI sa 105 KS i Start&Stop sustavom te emisijom CO2 od tek 99 g/km (prihvate li se predložene tablice, na njega će se plaćati najniža trošarina od tek 1,5 posto). Oduševljava uglađenim radom, ali i potrošnjom. Nismo uspjeli dohvatiti tvornički deklarirani prosek od 3,8 litara, no nismo niti probili granicu od 5 litara, makar smo većinu vremena proveli u gradu i na autocesti.

Očito, tome je pomogao i precizan ručni mjenjač (nudi se i 7-stupanjski DSG), s dobro raspoređenih pet stupnjeva. A barem jednako dobrim se pokazao i turbobenzinac 1.4 TSI, sa 122 KS i izravnim ubrizgavanjem goriva, čiji piskutavi zvuk i ujednačeno razvijanje brzine savršeno odgovaraju španjolskom temperamentu. Makar je, kao i sve važno na ovom autu, čisto njemačkog podrijetla...

Sve u svemu, čini se da Seat nikad dosad nije toliko kvalitetno iskoristio sve što mu pruža koncern Volkswagen, Leon je čak i na EuroNCAP testiranju dobio bolju ocijenu od VW Golfa. Jedina žal ostaje što nije hrabrije dizajniran... Cijena? Iako prodaja počinje već početkom 2013., još nije određena, no očekujemo da će osnovni 1.2 TSI sa 105 KS stajati oko 120.000 kn.

Leon 1.6 TDI Start/Stop

TEHNIČKI PODACI

Motor dizelski, common-rail

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 5500/min

Moment 250 Nm pri 1500/min

Mjenjač 5 stupnjeva, ručni

Dimenzije 426x178x150cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 380 litara

Masa 1286 kg

Najveća brzina 192 km/h

Ubrzanje 10,7 s

Prosječna potrošnja 3,8 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 19:47