PUCAJU PO ŠAVU?

‘Savršena oluja nad Rusijom‘: AvtoVAZ pleše po rubu, najpopularniji model ‘pao‘ za 25,9 posto

Čelnik najvećeg ruskog proizvođača izjavio je da se na tržištu dogodila ‘savršena oluja‘

Lada Granta, ilustracija

 Yelena Afonina/TASS/Profimedia

Nakon propalog braka s Renaultom i egzodusa globalnih proizvođača automobila iz Rusije, ruski AvtoVAZ se našao u velikim problemima. Iako su u deficitu tehnološkog arsenala europskih partnera Rusi sreću pronašli u Kini, situacija na automobilskom tržištu je postala zabrinjavajuća.

Zbog velikog pada prodaje novih automobila, najveći ruski proizvođač AvtoVAZ mogao bi biti prisiljen drastično smanjiti svoju proizvodnju.

Priznao je to čelnik kompanije Maksim Sokolov, koji je rekao da se AvtoVAZ suočava sa "savršenom olujom".

Sokolov navodi da je njegova tvrtka pogođena devalvacijom rublje, koja se dogodila krajem prošlog mjeseca, a visoke kamatne stope utječu na mogućnost potrošača da pristupe kreditima za automobile. Također, Sokolov napominje da devalvacija rublje znači da je uvoz automobilskih dijelova iz inozemstva postao puno skuplji, što je značajno povećalo troškove proizvodnje.

Ruska središnja banka podigla je kamatne stope na 21 posto, što predstavlja rekordnu visinu, piše Express.

Najpopularniji model Lada Granta napravio je spektakularan uspjeh od lansiranja prije dvanaest godina, a do studenog prošle godine ukupna prodaja premašila je 1,5 milijuna primjeraka.

image

Lada Granta, ilustracija

AvtoVAZ

Međutim, prodaja Grante u studenom je pala za nevjerojatnih 25,9 posto u odnosu na prethodni mjesec.

Sveukupno, prodaja automobila AvotVAZ grupacije pala je u studenom za gotovo osam posto. To uključuje pad prodaje modela Vesta (-10,4%), Niva Legend (-17,8%) i Niva travel (-20,7%).

Tvrtka je planirala proizvesti 500.000 automobila u 2025. godini, ali bi ta brojka mogla biti značajno manja zbog pogoršane ekonomske situacije. Stručnjaci predviđaju tešku godinu pred svim proizvođačima automobila u Rusiji, a procjenjuju da bi prodaja mogla pasti između 30 i 35 posto.

image

Lada Iskra

Profimedia

Sama po sebi nameće se paralela s europskim proizvođačima automobila koji muku muče sa sličnim problemima.

Zatvaranja tvornica, otpuštanja radnika i smanjenja plaća dio su svakodnevice europske autoindustrije koja trenutno puca po šavu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 15:06