Električni romobili postali su svakodnevica na cestama diljem Europe. No, činjenica je da romobili nisu najbolje prihvaćeni u gradovima. U Parizu je primjerice izglasana zabrana iznajmljivanja električnih romobila, a sličan scenarij događa se i u Njemačkoj.
Naime, jasno je da mnogi putnici nose električni romobil sa sobom u vlak, a zatim prelaze samo zadnjih nekoliko metara do posla na romobilu.
Brojni gradovi u Njemačkoj žele stati na kraj ovoj praksi jer su baterije veliki ‘faktor rizika‘. Na mnogim mjestima putnicima više nije dopušteno koristiti električne romobile u autobusima i vlakovima.
Transportne tvrtke sve više slijede preporuku zabrane Udruge njemačkih prijevozničkih tvrtki (VDV).
Udruga naime, vidi električne romobile kao rizična prometna sredstva od eksplozije i požara, a proizvođači istih se ne slažu s tom tvrdnjom.
Krajem veljače, udruga je već izdala službenu preporuku industriji:
– Razlog je nizak sigurnosni standard instaliranih litij-ionskih baterija i povezani povećani rizik od požara i eksplozije, kao i štetnog ispuštanja dimnih plinova – navodi VDV.
Uz to, iskustva iz Londona, Barcelone i Madrida gdje je već bilo požara i eksplozija u vozilima javnog prijevoza izazvanih električnim romobilima, pokazuju da se isto može dogoditi i u Njemačkoj u bilo kojem trenutku.
Od 1. ožujka komunalna prijevoznička poduzeća u pet najvećih gradova u pokrajini Sjevernoj Rajni-Vestfaliji provode odgovarajuću zabranu. Električni romobili se više ne mogu uvesti u sve autobuse i vlakove KVB-a (Köln), Rheinbahna (Düsseldorf), DSW-a 21 (Dortmund), Ruhrbahna (Essen) i DVG-a (Duisburg).
U međuvremenu su se pridružila i gradska komunalna poduzeća iz Wuppertala, a od 1. travnja slijedit će i Bogestra (Bochum), dok će se u Münchenu novi propis primjenjivati nakon Uskrsa, piše Der Spiegel.
Očekivano, udruge i trgovci povezni s električnim romobilima kritiziraju ovu odluku i smatraju je neutemeljenom, piše HAK.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....