SPORNA UTRKA

Rimac kritičarima: Nismo sklepali jednu Neveru, a evo zašto smo ga usporedili s Ferrarijem SF90

Osim posta na svom Facebooku, komentarom na Facebook stranici autoklub.hr osvrnuo se i na to zašto se Nevera utrkivala s Ferrarijem
Mate Rimac
 CROPIX, Rimac Automobili

Jučer je definitivno bio veliki dan za kompaniju Rimac Automobili, ali i generalno za svijet automobila. Stvarno, ovakvog auta toliko nakrcanog superlativima još nije bilo i baš kao što je to rekao Jonny Smith, automobilistički novinar The Late Break Showa u svojoj video recenziji Rimac Nevere - "Čak i ako postoji netko tko ne cijeni automobile koji izgledaju ovako, ono što će cijeniti su brojke" - u pravu je.

Jedan ovakav uspjeh za domaću kompaniju s domaćim vodstvom i znanjem za našu je zemlju gotovo pa nerealan, no sve je ipak, potpuno stvarno.

Istina je da je su razvoj jednog ovakvog kompleksnog električnog hiper automobila trebale proći godine, od same zamisli, skica, dizajna, testiranja tehnologije i prototipova do serijskog modela koji je jučer predstavljen i da je bilo i uspona i padova, no gotov auto je sada ovdje.

Mate Rimac se tako jutros dobio potrebu još se jednom oglasiti na svom Facebook profilu, zapravo objaviti kako je prototipna faza završena te je skepticima i kritičarima u postu je napisao - "Ponosni smo na rezultate testiranja Nevere i globalnog odjeka u najjačim publikacijama. Dosta je velika stvar da auto, koji je inače jedan od najkompleksnijih mogućih proizvoda, razvijen i proizveden u zemlji u kojoj nisu postojale kompetencije za takav pothvat, smatran vrhuncem trenutno mogućeg - rekao bih s punim pravom.

Najsnažniji i najbrže ubrzavajući serijski auto ikad (dokazano testovima), najveći kapacitet baterije ikad u serijskom autu (120 kWh), najbrže punjenje (500 kW), najčvršća struktura ikad (70.000 Nm/°)...

Neki naši dragi sugrađani se nadaju da smo "jedva sklepali" jedan komad koji su novinari testirali pa da će neće doživjeti proizvodnju 150 komada.

Morati ću vas razočarati - C2 projekt (sada Nevera) je ozbiljan projekt, za koji je već proizvedeno svih 16 prototipova (ne računajući platforme koje radimo za jednog drugog proizvođača, kojih je još jednom gotovo isti broj proizveden) a novinari su testirali 3 različita automobila.

Na ovom slide-u je svaka slika jedan proizveden auto (osim ova dva "bucks"). Na žalost, većina tih auta je, nakon testiranja na stazama i cesti, morala na crash testiranje. Jedan od auta koje su novinari vozili će također završiti na finalnim homologacijskim testovima.

Btw. Gotovo sve homologacijske testove (kojih je tisuće) smo već prošli, sada radimo finalne testove uz "witnessing" (svjedočenje) homologacijskog autoriteta. Dakle testiranja se ponavljaju više puta, obično se ne radi certifikacijski test iz prve nego se testira više puta da se dobije sigurnost u prolazak uz svjedoka tako da očekujemo finalnu EU i US certifikaciju prije isporuke prvih Nevera kupcima."

image
facebook screenshot
facebook screenshot

Isto tako, na Facebook stranici autoklub.hr uključio se u veliku raspravu te je pojasnio zašto je za Youtube kanal Carwow s Matom Watsonom usporedio Neveru s "duplo slabijim Ferrarijem SF90 Stradale, koji usto ima i više od duplo manje okretnog momenta, vrlo jednostavno - u smislu kako nije njegova kompanija kriva što trenutno ne postoji snažniji i brži cestovni serijski hiper automobil na svijetu za usporedbu od vedete iz Maranella.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 11:47