S obzirom na to da novi dizelaši danas imaju emisije ispušnih plinova nižu nego ikad prije, pažnja je sada posvećena ostalim oblicima onečišćenja.
Prema novim podacima, onečišćenju zraka kojima nisu izvor motori s unutarnjim sagorijevanjem najviše pridonose - automobilske gume!
Specijalisti iz Emissions Analyticsa, vodećih neovisnih svjetskih stručnjaka za ispitivanja i znanstveno mjerenje emisija u stvarnom svijetu, došli su do saznanja kako su upravo gume danas najveći izvor štetnih tvari iz automobila.
Riječ je o prljavoj prašini i štetnim česticama koje se iz guma, ali i kočnica konstantno emitiraju kada je vozilo u pokretu. Ovaj trenutno nereguliran izvor zagađenja pridonosi onečišćenju zraka baš kao i plastika u oceanima, tvrde iz ove udruge neovisni stručnjaka.
Skupina znanstvenika pri vladi Velike Britanije zadužena za pitanja kvalitete zraka nedavno je zaključila kako su te emisije, koje nisu vezane uz emisije iz motora automobila, prepoznate kao golemi izvor štetnih čestica pa su prema tom kriteriju jednako štetna "fosilna" vozila kao i vozila s nultom emisijom čestica u ispušnim plinovima.
Prema najnovijim saznanjima štetne emisije iz kotrljanja guma teoretski su čak 1000 puta veće od onih trenutno dopuštenih za emisije iz motora pokretanih fosilnim gorivom tvrde iz Emissions Analyticsa.
Pritom na vijek automobilske gume od nekih 50.000 kilometara gubitak mase iznosi 1,5 kilograma. To znači da se na svaki prijeđeni kilometar u zrak emitira 200 miligrama prljavih čestica gume, što u finalu znači da je na toj razini emisija štetnih sastojaka kotrljanja gume 22 puta veća od dopuštene razine u važećim propisima o ispušnim plinovima, a to je 4,5 mg/km.
Na testiranjima su se izgledi za zagađenjem pokazali još i većima, a gume slabije kvalitete, visoke brzine, intenzivna vožnja zavojima, povećano opterećenje, lošija kvalitete asfalta dodatno pridonose zagađenju jer se gume više troše.
U takvim uvjetima rezultati su bili šokantni - izgubljeno je 5,8 grama po kilometru. To je 29 puta više od hipotetskog rezultata, ili čak 1000 puta više od dopuštene emisije štetnih čestica iz ispušne cijevi.
Doduše, to je najgori scenario po pitanju vrijednosti emisije štetnih čestica, no nije daleko od realnih uvjeta, a treba imati na umu i da su takve čestice ipak veće od onih "finih" iz ispuha.
Ipak, ovi su rezultati zabrinjavajući, posebice u svijetu trenda teških SUV-ova s golemim gumama pa su u Emissions Analyticsu uvjereni kako će i emisija štetnih čestica iz kotrljanja guma neće još dugo biti lišena regulacije i mjerenja zagađenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....