Grobnik u ljetnim mjesecima zna biti prilično negostoljubiv. Kada sunce zagospodari nebom nemilosrdno vas tjera u potragu za hladom ili nečim osvježavajućim, a na kraju dana postanete svjesni kako kreme za sunčanje nisu bespotrebne. No, to je mala cijena u odnosu na užitak koji pruža 4169 metara vijugavog asfalta, osobito ako sjedite za upravljačem Porschea GT3 RS. Trkaćeg stroja zamaskiranog u cestovni automobil s kojim profesionalni vozač premda ne pozna grobničku stazu, krug odradi s vremenom 1:27,7 vozeći pritom prosječno oko 180 km/h. Na Grobnik, koji bi mogao postati jedna od ustaljenih stanica u kalendaru Porschea, ekipa iz Stuttgarta nije došla samo s jednim modelom. Dovukli su gotovo sve što trenutno najveći proizvođač sportskih, ali i trkaćih automobila, trenutno ima u ponudi, a nama je za oko zapelo posljednje, osmo izdanje 911.
U potrazi za razlikama koje donosi serija 992 stalno nam se javljao déjà vu efekt. Kao i uvijek, a možda i zauvijek, sve je novo, a istodobno ništa se nije promijenilo. U skladu s tradicijom najdugovječniji model ostao je vjeran postavkama koje je prije 56 godina zacrtao Ferdinand Alexander Porsche. No, postoje i znakovi prepoznavanja. Dovoljno je usmjeriti pažnju na dva uzdužna profila na prednjem poklopcu ili na traku koja povezuje stražnja svjetla i nosi natpis Porsche.
Sve ostalo su tek profinjeni detalji, sitnice koje, uzete zasebno su jedva vidljive, ali ne treba ih podcjenjivati jer uzeti u cjelini predstavljaju razlog zbog kojeg nakon više od pola stoljeća još uvijek s oduševljenjem prihvaćamo svaku priliku za druženje Porscheom 911, a Grobnik je uz to idealno mjesto da se upoznamo s novostima ispod poklopca. Motor, trolitreni turbo bokser, debitirao je prije tri godine, a sada ima 30 konja više (450).
Foto: Porsche Hrvatska
No, to je tek početak priče u kojoj se kao u mađioničarskom triku izmjenjuju uglađenost i zloba. Motor je još okretniji, još dostupniji na svaku komandu i oslanja se na PDK mjenjač koji je dobio osmi stupanj prijenosa. Idealan za krstarenje autocestom, ali indirektno koristan i na stazi jer dodatni stupanj omogućio je racionalnije preslagivanje prvih sedam. Zadivljujuće je kako mjenjač dobro radi u automatskom modu i na stazi. Aktiviranjem Sport plus programa poluge za izmjenu stupnjeva postaju bespotrebne. Mjenjač je uvijek tu s pravim izborom u pravom trenutku. To će možda kod pojedinaca uzrokovati gubitak macho osjećaja, ali dovoljno je posegnuti za polugama iza upravljača, automatika će ionako spremno ispraviti pogreške. Karoserija je kruća, prednji i stražnji dio žive u slozi, a na vozaču je da izabere kojim stilom želi prolaziti kroz zavoje jer 911 se prilagođava bez pogovora.
UKRATKO: Karoserija je većim dijelom načinjena od aluminija (70%), a veće turbine uz dorade na ventilima, ubrizgavanju i hlađenju povećale su snagu (450 KS) i smanjile potrošnju (9 l/100 km) |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....