Žitko blato u koje propadate do koljena, vodeni kanali duboki više od 70 centimetara s kamenjem na koje se okliznete pogledom, nisu nam predstavljali ni najmanji problem za upravljačem Range Rovera Sport. Britanski SUV u drugom izdanju ekstreman je i jedinstven automobil s kojim se teško mogu uspoređivati i Audi Q7 i BMW X5 i Mercedes ML. Osobito kad put vodi van asfalta. Prilagodljiv poput gumene rukavice i nevjerojatno svestran, spreman je za osvajanje Velebita, a već u idućem trenutku za jurnjavu stazom na Grobniku.
Novi Sport nikad nije bio bliži klasičnom izdanju Range Rovera s kojim, osim većeg dijela mehanike, dijeli i uobičajeni apetit za luksuz i raskoš. Istodobno, vozne osobine nikad nisu bile bolje. Ekstremnom dijetom (uz karoseriju, od aluminija je izrađena i šasija) britanski je SUV u odnosu na prethodnika iz 2005. izgubio nevjerojatnih 420 kilograma! I to bez obzira na rast dimenzija (+6 cm dužinu i +5,5 u širinu, dok je krovna linija spuštena za -5,5 cm). Povećanje međuosovinskog razmaka za gotovo 18 centimetara otvorilo je dodatni prostor u unutrašnjosti. Osim dodatnih centimetara za putnike straga (+3 cm za noge), dio je iskorišten i za prtljažnik koji u osnovnom položaju nudi čak 784 litara.
Također, po prvi put je ponuđena i opcija trećeg reda sjedala. U vožnji Sport pruža sve što se očekuje od Range Rovera. Elektronički upravljan pneumatski ovjes savršeno se prilagođava uvjetima na cesti. U normalnoj vožnji lakoćom upija neravnine, a u zavojima donosi stabilnost i čvrstinu. Aktiviranjem programa Dynamic (uključuje i Corner Vectoring) ovjes postaje krući i omogućuje napade na zavoje bez zanošenja ili proširivanja putanje. Rad ovjesa, upravljača i kočnica posebno dolaze do izražaja kad se pod prednjim poklopca skriva monstruozni 5,0-litreni V8 dodatno osnažen kompresorom. Premda je 510 konja snažan motor iznimno uglađen, lakoćom će zahvaljujući čak 625 Nm momenta u rasponu od 2500 do 5500 okretaja ispaliti 2,5 tona težak automobil do stotke za samo 5,3 sekunde.
Dio zasluga ide i na račun automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa (proizvođač ZF), koji je postao brži i pri spuštanju. Dizelski 3,0-litreni motor s 249 konja nije ni približno moćan, ali uspijeva pružiti dozu živosti i sasvim pristojna ubrzanja (7,6 s do 100 km/h).Hedonistički skrojen i opremljen, Range Rover Sport novi je dokaz da u Land Roveru ne zaboravljaju na svoju tradiciju 4x4. Uz podesivu visinu podnice, aktivne diferencijale, reduktore i elektroniku, nudi performanse (na cesti i izvan nje) koje djeluju nestvarno. Sve to, dakako, ima i svoju cijenu koja se kreće u rasponu od 743.188 za 3.0 D do vrtoglavih 1,279.388 kuna za top izvedbu s V8 Superchargerom.
5.0 Supercharged
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 4999 ccm
Snaga 510 KS pri 6000/min
Moment 625 Nm pri 2500-5500/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 485 x 198 x 178 cm
Osovinski razmak 292 cm
Brzina 225 km/h
0-100 km/h 5,3 sekunde
Potrošnja 12,8 l/100 km
Cijena 1,142.480 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....