Corsa četvrte generacije jedan je od najuspješnijih modela u povijesti Opela. Prodana je u 2,8 milijuna primjeraka, pa ne čudi što je čest gost i na stranicama na kojima se prodaju rabljeni auti. Kad je predstavljena, prije sad već punih 10 godina, bila je i značajna korak naprijed u odnosu na dosta sirovu i neuglađenu prethodnu generaciju C. Bazirana je na tad novoj platformi, koju je Opel izradio u suradnji s Fiatom, a premda ju je koristio i Grande Punto, između ta dva modela nije bilo većih vizualnih sličnosti.
No, nova, veća platforma osigurala je moderniji i izdašniji interijer, koji je tad bio bar dva koraka ispred konkurencije, a ni danas se prostranosti nema puno što za prigovoriti. Treba, doduše, imati na umu da količina prostora ovisi o izvedbi karoserije - Corsa se prodavala sa tri i pet vrata, a sportski trovratni model vizualno je atraktivniji, ali i osjetno niži, pa nudi manje prostora za glavu, naročito na stražnjoj klupi...
No, prtljažnik je kod obje izvedbe isti, sa 285 litara. Interijer je, pak, jednostavan, ali ne djeluje zastarjelo ni danas, a izrađen je od kvalitetnih materijala, pa dobro podnosi godine. Doduše, u kabini se mogu pojaviti razni zvukovi, ali to ovisi o seriji iz koje je pojedini primjerak izašao.
Što se motora tiče, najpopularniji je 1.2-litreni benzinac sa 80 KS, kao u autu s našeg testa, koji nudi najbolji omjer performansi i potrošnje. Mogao se dobiti i sa automatiziranim ručnim mjenjačem Easytronic, ali njega treba izbjegavati zbog iritantno sporog i neuglađenog rada. Slabiji 1.0 Ecotec može zadovoljiti tek gradske potrebe, jer je sa 60 KS definitivno preslab za otvorenu cestu, dok je 90 KS snažan 1.4 16 gotovo idealna mjera za Corsu, ali i troši više. Dolazio je također i u kombinaciji s automatskim mjenjačem s kojim je bilo gomilu problema. I dizelski motori su vrlo dobri, ali i znatno skuplji, dok je sportski model OPC priča za sebe.
No, premda je vrlo popularna i povoljna za održavanje, Corsa D ipak ne spada u najpouzdanije aute na tržištu. Opel je kod nje proveo ukupno četiri opoziva, a najviše problema bilo je s upravljačkim sustavom, koji je znao i posve otkazati. Također je poznato da kočnice Corsi ove generacije vole škripati, ali osim što može iritirati, to ne utječe na njihove performanse.
Drugi je par rukava, puno ozbiljniji, to što su na Corsama iz 2008. znali otkazati ABS i ESP, dok je kasnijim modelima, iz 2009. i 2010., probleme radila ručna kočnica. Točnije, nije bila dobro pričvršćena za pod, pa se znala rasklimati, a u gorim slučajevima i posve odvojiti. No, te je probleme Opel riješio opozivom pa su Corse D, zapravo, kao rabljene sigurnije no što su bile kao nove...
TEHNIČKI PODACI
OPEL CORSA 1.2
Kilometraža 114.134
Godište 2010.
Cijena 40.000 kuna
Motor benzinski
Obujam 1229 ccm
Snaga 59 kW/80 KS pri 5600/min
Moment 110 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 400 x 171,5 x 149 cm
Međuosovinski razmak 251 cm
Masa 1025 kg
Prtljažnik 285 litara
Brzina 168 km/h
0-100 km/h 13,9 sekundi
Potrošnja 5,8 l/100 km
Ispuh C02 139 g/km
UKRATKO:
Najprodavaniji motor u Corsi je upravo 1,2-litreni benzinac sa 80 KS. Slabiji 1,0-litreni je prilično anemičan, a najbolje performanse nudi 1.4, no uz veću potrošnju
Od starta Corsa je imala problema s poprečnim ramenima ovjesa, a kasnije i s upravljačkim sustavom, koji je znao otkazati. No, u sklopu redizajna 2011. dorađen je i ovjes
Ni nakon više od 114.000 km, koliko pokazuje brojač na instrumentnoj ploči, ne vide se gotovo nikakvi tragove korištenja - ručica mjenjača nije ni najmanje izlizana
Kokpit Corse D je jednostavnih linija, a unutrašnjost je pregledna i ponajprije funkcionalna te vrlo kvalitetno izrađena, pa izvrsno odolijeva godinama uporabe
I s gotovo osnovnom opremom, primjerice s ukrasnim poklopcima umjesto aluminijskih kotača, Corsa D punih 10 godina nakon predstavljanja izgleda sasvim privlačno
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....