Više sigurnosti u upotrebljivosti... To je bila nit vodilja prilikom kreiranju nove generacije modela M5 koji zahvaljujući XDrive pogonu nudi veću svakodnevnu praktičnost u svim uvjetima vožnje. Jer što će ti luksuzna limuzina od 120.000 eura ako ne možeš dohvatiti skijalište... Sada se i to može, a zahvaljujući specifičnim modovima po pitanju postavki pogona, novi M5 može mirno i na trkaću stazu kada ga mogu pokretati samo stražnji kotači. Zapravo, zvuči sjajno! Dakle, novi M xDrive razvijen od strane BMW M odjela najmoćniji je sustav za pogon na sve kotače koji je ikada bio u segmentu visokih performansi. On djeluje na principu središnjeg prijenosnog kućišta s višedijelnom spojkom i po potrebi raspodjeljuje pogon potpuno varijabilno između prednje i stražnje osovine. Još jedan sastojak u vrhunskoj vučnoj snazi automobila u svim cestovnim i vremenskim uvjetima je aktivni M diferencijal na stražnjoj osovini, koji također funkcionira potpuno varijabilno i ima efekt zaključavanja od 0 do 100 posto.
Karakter sustava M xDrive može se podesiti po želji. Vozač ima pet različitih konfiguracija koje se mogu odabrati na temelju kombinacija DSC režima rada (DSC uključen, MDM, DSC isključen) i M xDrive režima rada (4WD, 4WD Sport, 2WD). U osnovnoj postavci s uključenim sustavom DSC (dinamički nadzor stabilnosti - Dynamic Stability Control) i režimom rada 4WD, sustav omogućuje lagano klizanje kroz stražnje kotače kada se ubrzava iz kuta - i time daje svoj obol u pružanju sportske agilnosti novom BMW-u M5. U M Dynamic režimu rada (MDM, 4WD Sport) M xDrive omogućava lako kontrolirana proklizavanja. Tri M xDrive režima rada s isključenim sustavom DSC osmišljena su kako bi zadovoljili apetite vozača i prvenstveno za korištenje na stazi. Ovdje vozač može birati između tri konfiguracije uključujući izvorni pogon na stražnje kotače (2WD). Ovaj režim omogućuje vozaču da odabere vlastiti kut za kontrolirano proklizavanje i priušti poznavateljima voznu dinamiku u svom najčišćem obliku.
Pružajući dovoljno snage za novi BMW M5 je 4.4-litreni V8 bi-turbo motor s tehnologijom M TwinPower Turbo. Inženjeri M odjela izvršili su značajne revizije jedinice snage izlaznog modela. Na primjer, novo razvijeni turbopunjači, ultra-efikasno hlađenje indirektnog punjenja zraka i povećani tlak ubrizgavanja goriva zajedno pomažu u povećanju izlazne snage i prije svega okretnog momenta. Motor razvija 441 kW/600 KS na 5600 - 6.700/min, dok vozač na raspolaganju ima 750 Nm okretnog momenta od 1800/min i ostaje tamo do 5600/min. Kontrolirana mapom, potpuno promjenjiva pumpa za ulje osigurava da se ulje isporučuje kako i kada ga novi BMW M5 treba, čak i na stazi. Impresivne performanse automobila govore same za sebe: 0 do 100 km/h u samo 3,4 sekunde, od 0 do 200 km/h u 11,1 sekundi. Najveća brzina u međuvremenu je elektronički ograničena na 250 km/h, no opcionalni paket M Driver može osigurati zabavu koja doseže 305 km/h.
Novi BMW M5 kanalizira svu snagu preko posebno prilagođenog osovinskog M Steptronic prijenosa s opcijom Drivelogic. U D režimu rada pruža svu udobnost i praktičnost potpuno automatskih promjena stupnja prijenosa, ali se također može prebaciti na sekvencijalne ručne promjene. Vozač to može učiniti pomoću kompaktne ručice mjenjača na središnjoj konzoli ili ručica na upravljaču. Opcija Drivelogic omogućuje vozaču prilagodbu karakteristika prijenosa prema osobnim preferencijama. Za upotrebu staze, 8-stupanjska M Steptronic jedinica služi za munjevito brza vremena prijenosa, pomažući u pružanju novom BMW-u M5 izuzetnu okretnost i dinamičan duh. Ovjes novog BMW-a M5 također je dizajniran za isporuku i maksimalnu vučnu snagu za svakodnevnu uporabu i vrhunske dinamičke performanse na trkaćoj stazi. Poput motora, mjenjača i M xDrive sustava, podešen je od strane stručnjaka i vozača testiranjima na raznim mjestima uključujući najzahtjevniji testni pogon na svijetu - krug Nürburgring Nordschleife. Sofisticirani elementi za učvršćivanje u prednjim i stražnjim strukturama osiguravaju da je struktura tijela izuzetno kruta i stoga auto daje trenutnu povratnu reakciju, posebno kada vozač pritišće papučicu gasa na cesti ili stazi.
Vozač može odabrati između Comfort, Sport i Sport Plus režime rada za VDC sustav (Variable Damper Control - sustav nadzora amortizera) - koji ima M specifično podešavanje - i M Servotronic upravljač. Značajke motora također se mogu konfigurirati prema vozačevim preferencijama putem Efficient, Sport i Sport Plus režima rada. Dvije tipke M1 i M2 na kožnom M upravljaču mogu se pohraniti u dvije postavke, kombinirajući vozačeve preferencije motora, prijenosa, suspenzije i M xDrive režima rada, DSC režima rada i postavki Head-Up zaslona. Vozač tada može aktivirati željenu postavku pritiskom odgovarajuće tipke. Da puno elektronike, ali srećom kada je u pitanju M odjel, tada je ona u službi još boljih performansi i osiguravanja vrhunskog užitka u vožnji...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....