nisu joj rekli

Punjenje do ‘sudnjeg dana‘: Kupila električni auto pa shvatila da joj kod kuće treba 73 sata do 100 posto

Vlasnica novog električnog automobila nemalo se iznenadila trajanjem punjenja baterije na klasičnoj utičnici

Punjenje auta

 TikTok screenshot

Sve više ljudi se zbog mnogo razloga (ušteda novca, e-mobilnost, ekologija) odlučuju za kupnju električnog vozila. Međutim nisu svi dobro upućeni u njihov rad, odnosno potrošnju energije, načine vožnje te, posljednje ali ne i najmanje važno, načine i mogućnosti punjenja njihovih baterija. Najbolji primjer za to je vlasnica potpuno nove Kije Niro.

Ona je mislila da bateriju Nira može napuniti na kućnoj utičnici snage 2,3 kW. I može, ali nije znala, a vjerojatno joj nitko od prodavača u prodajnom salonu Kije nije objasnio da će takvo punjenje trajati do sudnjeg dana.

Nije znala da se električni auti pune na posebnim snažnim punionicama, a ako je moguće i na ‘fast chargerima‘, brzim punionicama snage 50 kW, a u današnje vrijeme i puno više.

Jasno sve ovisi i s koliko se snage baterija nekog EV vozila može puniti. Kućne ‘šuko‘ utičnice jesu od pomoći, ali samo eventualno preko noći kako bi samo dopunili s nekoliko kWh bateriju vašeg e-vozila. Spomenuta gospođa ostala je toliko osupnuta saznanjem da je odlučila na TikToku pokazati svoj automobil kako se puni na prilazu njegove kuće.

@everythingsux._ 50% charge is perfectly fine right? Right? #evcar #kianiro2022 ♬ original sound - Everything Sucks

Nakon ove prve fotografije počinje pripovijedati razlog svojeg nezadovoljstva nakon što se suočila s realnošću ponovnog punjenja preko klasične zidne utičnice. “ Trenutno ga punim kod kuće i prvi put ga punim: baterija je bila na 30 posto.

Znate li koliko će vremena trebati da se potpuno napuni?”, govori novopečena vlasnica. Nakon toga ulazi u Niro i pokazuje informaciju na monitoru gdje lijepo piše – 73 sata i 30 minuta.

Uz uzvike 73 sata, 73 sata ona u nevjerici govori kako će njena Kia ovdje stajati čitavu vječnost. Problem je što baterija automobila kod takvog punjenja prima samo 0,9 kilovata na sat.

Sve ukazuje da nova vlasnica prije kupnje nije vodila računa o svemu vezanom uz punjenje svog novog vozila. Ne samo da je takav način punjenja spor, već ga i stručnjaci ne preporučuju jer kod takvog načina punjenja ne postoji komunikacija između ‘punjača‘ i vozila.

Tako da se većina vlasnika koji se odluče za kupnju e-vozila i imaju garažu ili vrt gdje ga mogu puniti odlučuju za tzv. Wallboxove. Oni najčešće mogu puniti snagom do 22 kW. Na klasičnim brzim punjačima poput primjerice one Elenove koje nudi HEP, e-vozilo se puni snagom od 50 kW. A sve je više vozila koji se mogu puniti i na ultra brzim punjačima, koji mogu isporučiti snagu od čak 150 kW.

Tipovi punjača

Konvencionalni (3,7 do 7,4 kW): obično se ugrađuju u domove, ali se nalaze i u nekim trgovačkim centrima i parkiralištima. Potpuno punjenje obično traje između četiri i osam sati, ovisno o bateriji, snazi...

Polubrzi (7,4 do22 kW): za potpuno punjenje potrebno je između jednog i tri sata.

Brzo punjenje (43 kW u izmjeničnoj struji i od 50 kW u istosmjernoj struji): u razdoblju od 20-30 minuta, prosječna baterija, koja omogućuje do 30 kWh, može povratiti 80 posto svog kapaciteta.

Ultra brzi (od 150 kW): ovisno o bateriji i modelu EV-a može napuniti 80 posto i za pet minuta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 11:40