Luca De Meo, čelni čovjek Renaulta, predstavio je svoju viziju za oživljavanje europske automobilske industrije, predlažući dva ključna alternativna pristupa tradicionalnim električnim vozilima. U svjetlu rastuće konkurencije, posebno iz Kine, koja dominira tržištem električnih vozila (EV), De Meo smatra da Europa mora proširiti svoj fokus i razvijati tehnologije koje nudi različite oblike pogona.
U srži njegove strategije je podrška upotrebi vodika kao alternativnog goriva, posebice za teška vozila i autobuse koji prevaljuju velike udaljenosti. Prema De Meu, vodik nudi značajne prednosti u usporedbi s konvencionalnim baterijskim sustavima, uključujući manju težinu i veću efikasnost za isti domet.
Primjerice, Renaultov novi električni model Master, opremljen kombiniranim baterijsko-vodikovim sustavom gorivih ćelija, pokazuje značajno smanjenje težine i povećanu učinkovitost, piše The Sun.
De Meo naglašava potrebu za fleksibilnošću u postavljanju ciljeva za smanjenje emisija, umjesto da se industriji nameću striktne tehnološke smjernice. Predlaže da Europski parlament treba usmjeriti svoju politiku na postizanje krajnjih ciljeva smanjenja ugljičnog otiska, a ne ograničavati se samo na određene tehnologije.
Osim vodika, De Meo vidi veliki potencijal u razvoju e-goriva, sintetičkih goriva koja bi mogla pružiti još jednu održivu alternativu, posebno u kontekstu cijelog životnog ciklusa vozila - od proizvodnje do recikliranja. Ovakav pristup ne samo da bi smanjio ovisnost o fosilnim gorivima, već bi i omogućio industriji da iskoristi postojeću infrastrukturu, umanjivši time potrebu za radikalnim promjenama.
De Meo također ističe važnost suradnje s europskim gradovima u strategijama dekarbonizacije, predlažući inicijative koje bi promicale upotrebu vozila na električni i vodikov pogon. Primjerice, omogućavanje slobodnog pristupa centrima gradova za takva vozila moglo bi potaknuti brži prijelaz na čišće oblike mobilnosti.
Kroz ovu raznovrsnu strategiju, De Meo vjeruje da Europa ne samo da može očuvati svoju automobilsku industriju već i postaviti nove standarde u globalnom smanjenju emisija i borbi protiv klimatskih promjena. Ovaj pristup omogućava prilagodbu i inovacije, ključne za održavanje konkurentnosti na brzo mijenjajućem tržištu vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....