Najveći trošak prilikom kupnje novog automobila je deprecijacija njegove vrijednosti, koja nadilazi troškove servisiranja, goriva i osiguranja kombinirano. Riječ je o iznosu koji počinje padati od trenutka kad automobil napusti salon.
Stručnjak za cijene automobila Derren Martin iz kompanije CAP HPI navodi kako će 'novi VW Golf izgubiti oko 20% svoje vrijednosti nakon što prođe samo 1600 kilometara, a začuđujuće je to što je to dobra razina deprecijacije, s obzirom na to da neki modeli drugih marki izgube mnogo više na svojoj vrijednosti'.
Nakon što navrši tri godine, s oko 60.000 kilometara na satu, Golf će vrijediti pola svoje prvotne cijene, dok će Ford Focus izgubiti 55%, a posljednja generacija Opelove Astre 65% prvotne vrijednosti. Britanski cijenjeni automobilski magazin 'What Car?' napravio je izvješće automobila koji najviše i najmanje gube na vrijednosti, i dok su podaci prikupljani s britanskog tržišta rabljenih automobila, vjerujemo kako su relevantni za cijelu Europu. Pred vama je popis onih koji najbolje drže cijenu, dok drugu stranu ljestvice možete pronaći ovdje. Izgleda da je Porsche gotovo imun na pad vrijednosti.
10. Porsche Cayenne
Model: E-Hybrid, Cijena novog automobila: £71.110, Cijena nakon 3 godine: £40.925, Gubitak vrijednosti: £30.185, Zadržana vrijednost: 57.6%
Kada je prvi put došao u autosalone 2002., ljubitelji sportskih automobila smatrali su ga uvredom. Međutim, izgleda da su entuzijasti promijenili mišljenje, s obzirom na to da je Cayenne danas jedan od Porscheovih najprodavanijih modela, zajedno s manjim Macanom. Odlikuje ga odlično upravljanje i snažne performanse, a jedna od prednosti je niska razina deprecijacije.
9. Tesla Model 3
Model: Long Range, Cijena novog automobila: £49.990, Cijena nakon tri godine: £29.100, Gubitak vrijednosti: £29.100, Zadržana vrijednost: 58.2%
Osim što je Model 3 najpristupačniji model kompanije iz Kalifornije, mnogi tvrde kako je i najbolji. Dodatni bonus je što drži vrijednost bolje od svojih konkurenata, a ako u obzir uzmete i Teslinu brzu i široko rasprostranjenu mrežu za punjenje, lako je shvatiti zašto se Model 3 našao na ovom popisu.
8. Land Rover Defender
Model: 110 P300, Cijena novog automobila: £53.910, Cijena nakon tri godine: £31.950, Gubitak vrijednosti: £21.960, Zadržana vrijednost: 59.3%
Novi Defender postao je mnogo poželjniji od kultnog originala nakon što ga je Land Rover učinio mnogo ležernijim na cesti, i podjednako dobrim na zemlji. Verzija s dužim međuosovinskim razmakom može prevoziti sedmero ljudi, a i praktičnija je od verzije s tri vrata. Zbog toga, riječ je o Land Roverovom najboljem modelu, barem što se tiče držanja cijene na tržištu rabljenih automobila.
7. Range Rover Evoque
Model: P250 R-Dynamic S, Cijena novog automobila: £42.400, Cijena nakon tri godine: £25.150, Gubitak vrijednosti: £17.250, Zadržana vrijednost: 59.3%
Land Rover Evoque je lansiran 2011. godine, s ciljem na mlađu i modno svjesniju publiku. Zbog toga ga odlikuje kvalitetna 'premium' unutrašnjost i štedljivi hibridni i plug-in motori. Kao i veći brat Defender, Evoque je zadržao gotovo 60% svoje prvotne cijene prije 3 godine, što je mnogo u odnosu na generalni prosjek zadržane vrijednosti od 35%.
6. Porsche 911
Model: Carrera PDK, Cijena novog automobila: £86.835, Cijena nakon tri godine: £52.800, Gubitak vrijednosti: £34.035, Zadržana vrijednost: 60.8%
911 je oduvijek bio izbor onih koji traže istinski sportski automobil s malo praktičnosti. Kombinacija ozbiljnih performansi s njemačkom unutrašnjosti koja ne izgleda 'ogoljeno' kao što je to slučaj kod ostalih sportskih automobila učinila je svoje. Carrera PDK nakon tri godine izgubila je manje od 30% prvotne vrijednosti, a trend je vidljiv kod svih verzija, čak i kod početne.
5. Porsche Taycan
Model: 4S 70kWh, Cijena novog automobila: £83.635, Cijena nakon tri godine: £50.950, Gubitak vrijednosti: £32.685, Zadržana vrijednost: 60.9%
Riječ je o prvom električnom automobilu koji je nudio pravi užitak u vožnji – kao i svaki Porsche. Naime, njegovi konkurenti nudili su luđačko ubrzanje na ravnoj cesti, no u zavojima se ni jedan nije ponašao dobro kao Taycan. Osim toga, može se reći i da je praktičan, s obzirom na to da je istodobno mogao prevoziti četiri odrasle osobe, a valja spomenuti i razumnu veličinu prtljažnika – što je rijedak slučaj u ovom segmentu vozila. Zbog toga Taycan drži cijenu bolje od bilo kojeg drugog električnog automobila.
4. Alpine A110
Model: 18 Turbo Legend G T, Cijena novog automobila: £59.155, Cijena nakon tri godine: £36.625, Gubitak vrijednosti: £22.530, Zadržana vrijednost: 61.9%
Osvojivši svjetsko prvenstvo u reliju davne 1973. godine, Alpine A110 postao je kult. Njegova moderna reinkarnacija jedan je od najzabavnijih sportskih automobila kojeg možete kupiti. Zbog izvrsnih performansi i okretnosti, ni četverocilindrični Porsche Cayman se ne može nositi s njim. Izgleda da vlasnici to znaju, pa to i naplaćuju.
3. Porsche Macan
Model: GTS, Cijena novog automobila: £60.905, Cijena nakon tri godine: £38.000, Gubitak vrijednosti: £22.905, Zadržana vrijednost: 62.4%
Iako dimenzijama manji od Cayenna, dovoljno je praktičan za prijevoz obitelji, i više nagrađujuć za voziti. Nakon tri godine, Macan vrijedi čak 62.4% posto svoje prvotne cijene, što ga stavlja na treće mjesto ove liste, a ujedno je i drugi Porsche koji najbolje drži cijenu.
2. Lamborghini Urus
Model: 4.0T FSI V8 auto, Cijena novog automobila: £174.711, Cijena nakon tri godine: £110.150, Gubitak vrijednosti: £64.561, Zadržana vrijednost: 63%
Urus je Lamborghini koji udoban i praktičan, zbog čega je upotrebljiv svaki dan. S ozbiljnim performansama, pametnom tehnologijom i ultraširokim gumama zbog kojih drži cestu kao 'batmobile' mnogi ga biraju među ostalim Lamborghinijima. Iako je najskuplji automobil na ovoj listi, sa 63-postotnim zadržanjem vrijednosti, nećete izgubiti mnogo.
1. Porsche Cayman
Model: 4.0 GT4, Cijena novog automobila: £78.495, Cijena nakon tri godine: £56.800, Gubitak vrijednosti: £21.695, Zadržana vrijednost: 72.4%
Apsolutni kralj držanja cijene i pobjednik ove liste je Porsche Cayman. Nakon tri godine, ako se odlučite na prodaju, vratit ćete čak 72.4% vašeg novca. GT4 je na vrhu Caymanove ponude, no i bazični modeli drže vrijednost bolje od ostatka segmenta. Sudeći po recenzijama, užitak ga je voziti, a oni sa šestocilindričnim motorima ispod poklopca stvaraju divnu simfoniju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....