U Parizu je 1. rujna započela naplata parkinga za motorna vozila na dva kotača.
Grad tvrdi da je takva mjera neophodna te da na taj način odgovaraju na ‘klimatske i zdravstvene probleme‘.
Cijena parkinga je tri eura po satu za motocikle u središtu Pariza i dva eura u prigradskim četvrtima. Stanovnici mogu platiti 22,50 eura za godišnju karticu koja im daje pravo na tarifu od 0,75 eura po danu.
Električni motocikli i skuteri, kao i pojedini modeli s nižom emisijom štetnih plinova izuzeti su od plaćanja.
Motociklisti su podivljali.
U centru grada održan je mirni prosvjed, a jedan od prosvjednika Sébastien Mazelier otkrio je u čemu vidi najveći problem:
‘Ovo je katastrofa, radimo od 8 do 12 sati dnevno, a budući da je cijena sata tri eura, to će nas motoriste koštati 500 eura mjesečno! Cijena je upola manja od cijene za automobile, ali na to parking mjesto stanu četiri motora. Radi se o krađi.‘
Yoni Lugassy, vlasnik pariške trgovine motocikala, kaže da je prodaja motora pala 20 posto od početka godine.
‘Mjere protiv koronavirusa i rad od kuće smanjili su upotrebu motocikala, a naplata parkiranja samo pojačati taj trend. Ljudi kupuju električne modele ne da bi manje zagađivali, nego da bi izbjegli plaćanje parkinga".
David Belliard, pomoćnik gradonačelnika Pariza, rekao je da se ovom mjerom želi potaknuti putnike da koriste druge oblike prijevoza.
"Ovo je kontroverzna mjera, mnogi ljudi nisu zadovoljni. Ali ima i puno ljudi koji jesu. Borimo se protiv prijevoznih sredstava koja stvaraju buku i zagađuju. Velika većina ljudi na posao putuje javnim prijevozom. Želimo potaknuti ljudi na druge oblike mobilnosti."
Euronews procjenjuje da Parizom dnevno prođe 100.000 skutera i motocikala.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....