STUDIJA

Proizvođači na mukama: Uvođenje Euro 7 norme će ih koštati i 10 puta više od procjene Bruxellesa

Budući propisi Euro 7 za aute, te Euro 7 za teška vozila kao što su kamioni i autobusi, imat će prilično dvojben omjer troškova i koristi

Ispušni plinovi (ilustracija)

 Profimedia

Budući propisi Euro 7 za automobile i kombije, te Euro VII za teška vozila kao što su kamioni i autobusi, imat će prilično dvojben omjer troškova i koristi. Prema izračunima Europske komisije, benzinski osobni automobili koji zadovoljavaju Euro 7 koštat će 184 eura po jedinici, a dizelski automobili 446 eura, uključujući kombije.

image

Promet (ilustracija)

Profimedia

Studija koju je naručio Frontier Economics rastavlja izravne proizvodne troškove svake jedinice u četiri komponente: emisija čestica kočnica, odobrenje, ulaganje i alati. Neizravni troškovi mogu dodatno povećati uočene razlike.

Autori studije "Regulatorni troškovi Euro 7 – Nalazi iz ankete industrije" zaključuju da će usklađivanje benzinskih automobila s Euro 7 koštati gotovo 10 puta više, 1862 eura po jedinici, dok će usklađivanje dizelskih automobila koštati 2629 eura po vozilu. Dodatni trošak za proizvođače sigurno će se prenijeti na kupce.

image

Direktni troškovi norme Euro 7

ACEA

Odnosno, ako benzinski automobil - koji može ili ne mora biti hibrid - košta u prosjeku 1.862 eura više od onog s Euro 6 propisima, u nekim segmentima neće se isplatiti plaćati dodatnu cijenu, pogotovo onim najjeftinijim. U skupljim modelima razliku će biti lakše pretpostaviti.

image

Euro 7 (ilustracija)

Profimedia

Isto što se tiče dizela, prosječni trošak od 2.629 eura dodatno po jedinici može prilično odvratiti kupce. Već se dogodilo, i to više puta. Dogodit će se opet. Kada proizvođači smatraju neisplativim troškove prevladavanja strožih propisa o emisijama od prethodnih, a to se događa kada prodaja nije dovoljna, pokušavaju smanjiti gubitke.

image

Punjenje električnog automobila (ilustracija)

Profimedia

Ovaj nadolazeći fenomen, da će automobili s benzinskim ili dizelskim motorima koštati više, presijeca se s pojavom da će električni automobili koštati manje. ACEA je podsjetila da će usklađivanje s Euro 7 imati neizravne troškove u životnom vijeku vozila, oko 650 eura za automobile i kombije, jer će morati trošiti više goriva kako bi izgaranje bilo čišće.

Za sada se osam članica EU usprotivilo uvođenju Euro 7 norme što je pljuska Briselskim birokratima....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 10:43