Infotainment ekrani danas su postali standardna oprema gotovo svih automobila, no jednako tako riječ je o opremi koja vozaču može jako odvratiti pažnju. Ekipa iz WhatCara analizirala je infotainment sustave koji se trenutno nalaze na tržištu, a zatim su po pitanju ergonomije izradili ljestvicu najgorih.
Kako bi provjerili ergonomiju i faktor distrakcije, britanski stručnjaci su analizirali koliko se lagano može izvesti šest operacija na infotainment sustavu. One uključuju podešavanje temperature i brzine ventilatora, pregled programirane rute u navigacijskom sustavu, otkazivanje rute, odabir radio postaje s popisa dostupnih stanica i pronalaženje parkirališta pomoću sustava glasovnog upravljanja u automobilu.
Na ljestvici, najteži sustav za korištenje, s najvećim faktorom ometanja je 7-inčni infotainment sustav 'U Connect Live' na Fiatu 500X. On se posebno istaknuo malim i nerazumljivim ikonama i lošim pozicioniranjem. Odmah iza njega smješteni su infotainment sustavi Škode Citigo iV, Peugeota 508 SW-a i Lexusa RX-a. U nastavku možete pronaći kompletnu listu.
Kako bi izbjegli smetnje u vožnji, stručnjaci za sigurnost na cestama preporučili su mjere. 'Vozač se mora usredotočiti na kontrolu automobila i praćenje prometa, jer svako odstupanje pažnje može dovesti do ozbiljne nesreće. Stoga u tom pogledu puno pomaže infotainment sustav s pametnim sučeljem'.
Osim toga, preporučuje se programiranje navigacijske rute prije početka vožnje. Za upućivanje telefonskog poziva ili drugo korištenje infotainment sustava, najbolje je zaustavljanje automobila. U idealnom slučaju, kada imate suputnika, najbolje je zatražiti pomoć.
'Ako ste putnik, nemojte odvlačiti pažnju vozaču. Ako primijetite da je vozač umoran ili nepažljiv, privucite mu pažnju ili mu pomozite – na kraju krajeva, vaš život je u pitanju. Ako niste u automobilu, izbjegavajte nazvati ili poslati poruku nekome za koga znate da je u to vrijeme za upravljačem'.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....