Nova studija koju su sastavili Rocky Mountain Institute (RMI), Systems Change Lab i projekt EEIST tvrdi da bi električna vozila mogla činiti više od dvije trećine ukupne prodaje novih automobila do 2030., što je znatno veći udio od mnogih drugih nedavnih analiza.
Istraživanje slijedi putanju S-krivulje viđenu na tržištima EV-a kao što su Sjeverna Europa i Kina i primjenjuje ga u cijelom svijetu, pokazujući da će prodaja EV-a porasti najmanje šest puta do 2030.
Ako je to slučaj, tada će činiti 62% do 86% svih prodaja novih vozila do 2030. Također se predlaže da će ukupna flota automobila s unutarnjim izgaranjem dostići vrhunac i biti u slobodnom padu do 2030.
Model S-krivulje uzima povijesne podatke i krajnju točku, koristeći prošlost za procjenu sredine i stope rasta u budućnosti. Istraživanje RMI-ja dodaje da ekonomija počinje nadmašivati političke poticaje kao ključni pokretač prodaje električnih vozila.
Doista, tvrdi se da bi se troškovi baterija mogli prepoloviti u ovom desetljeću sa 141 eura po kilovatsatu na između 56 i 85 eura. Ovi padajući troškovi mogli bi električna vozila učiniti jeftinijima na "svakom tržištu na svijetu". Predviđa se da će Kina nastaviti voditi u prodaji električnih vozila s prodajom koja će do 2030. činiti 90% ukupnog tržišta novih automobila.
Trenutak kada nova električna vozila dostignu cjenovni paritet s novim vozilima s unutarnjim izgaranjem vjerojatno će se pokazati ključnim. Istraživanje sugerira da bi se ova "vrhunska točka" pariteta cijena mogla dogoditi u Europi sljedeće godine, 2025. u Kini, 2026. u SAD-u i 2027. u Indiji za automobile srednje veličine i ranije za mala vozila.
Povećana potražnja za električnim vozilima mogla bi dovesti do pada potražnje za naftom za automobile za najmanje 1 milijun barela dnevno svake godine nakon 2030. Istraživanje također primjećuje da je prodaja automobila s izgaranjem dosegla vrhunac 2017.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....