U proljeće danas već daleke 1994. austrijski se KTM vratio cestovnim motociklima. I to na samo sebi svojstven način - atraktivnim, laganim i za vožnju neopisivo zabavnim motardom.
Zvao se, već pogađate, Duke 620, a postao je popularan gotovo preko noći zahvaljujući sjajnom odnosu snage (56 KS) i težine (143 kilograma).
Duke je od tog dana bio i do danas ostao najvažniji KTM. Naked, a ne cestovni motocikl kao što smo to navikli kod Honde, Yamahe ili Ducatija.
Austrijanci su svoju perjanicu, a riječ je o najsnažnijem izdanju loze Duke, pod oznakom 1290 Super Duke R, za novu sezonu temeljito dotjerali predstavili jesenas u Milanu.
Teži jedva nešto više od motocikla s početka teksta (180 kilograma), a ima triput snažniji motor - LC8 sa 180 KS. Stoga i ne čudi što su ga inženjeri u Mattinghofenu od milja prozvali The Beast (Zvijer).
Na prvi je pogled teško reći da se radi o novom motociklu, unatoč prednjem svjetlu s otvorom za usis zraka u sredini, između dvaju reflektora.
Najveća novost je, međutim, sasvim novi rešetkasti okvir s dvocilindrašem kao nosivim dijelom (triput čvršći od prijašnjeg okvira). Cilj?
Ušteda na težini. Isto vrijedi i za aluminijski podokvir, petokrake aluminijske naplatke, pa čak i gume Bridgestone S22 zahvaljujući kojima je Super Duke R sad ukupno lakši lijepih 6 kilograma.
Poznati LC8, twin s cilindrima pod kutem od 75 stupnjeva, dobio je novu radilicu i ventile od titana, ali i dalje iz 1301 ccm izvlači 180 KS pri 9500 okretaja, uz 140 Nm pri 8000 okretaja.
I novi mjenjač trebao bi donijeti lakše šaltanje, a prednja upside-down vilica bolji osjećaj na ulascima u zavoje.
Također, nova generacija uređaja protiv proklizavanja koristi 6-osnu platformu sa senzorom za zavoje, a trima načinima rada sad se može upravljati putem po nagibu podesivog TFT zaslona.
Ukratko
Novu generaciju Super Dukea najlakše je prepoznati po krnjem rešetkastom okviru - kao nosivi dio sad, naime, služi V-twin sa 180 KS
Super Duke R stoji paprenih 146.000 kuna (19.600 eura), odnosno 23.500 kuna više od prošlogodišnjeg modela na akciji
Uz okvir, novi su i mjenjač, vilice, gume, elektronika... Čitav motocikl zahvaljujući promjenama lakši je 6 kilograma
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....