Europski giganti automobilske industrije staju rame uz rame u revolucionarnom projektu. Barem kako se da naslutiti prema riječima Luce de Mea, čelnog čovjeka Renaulta, koji predlaže stvaranje saveza "poput Airbusa", ali za električna vozila kako bi se suprotstavili kineskoj konkurenciji. Zamisao je združiti snage u stvaranju paneuropskog proizvođača električnih automobila koji će moći stati na crtu sveprisutnoj kineskoj proizvodnji.
Na čelu s vizijom integracije, Luca de Meo potiče europske proizvođače da se udruže u formiranju konglomerata po uzoru na Airbus, specijaliziranog za izradu pristupačnih električnih vozila. Ova inicijativa dolazi kao odgovor na sve veći uvoz kineskih električnih automobila, koji svojom cijenom i dostupnošću osvajaju europsko tržište, piše Autonews.
Povijest je pokazala da je suradnja ključ uspjeha, a De Meo podsjeća na uspjehe poput "Type 4" platforme, zajedničkog pothvata kompanija Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Saab tijekom 80-ih. Renault već vodi razgovore s Volkswagenom o dijeljenju platforme AmpR, temelja za njihova električna vozila, uključujući povoljni Twingo EV, čija se prodaja nadovezuje na strategiju dostupnosti po cijeni od 20.000 eura.
De Meo naglašava važnost stvaranja sveobuhvatnog europskog lanca vrijednosti za baterije, motore i elektroniku, kako bi se osigurala konkurentnost s kineskim proizvođačima. Ističe kako je brzina ključna u ovom neizvjesnom svijetu, pri čemu Renault smanjuje vrijeme razvoja svojih električnih vozila kako bi se brže odgovorilo na tržišne zahtjeve.
Kao dio strategije za promicanje ekološki prihvatljivog transporta, de Meo sugerira i potrebu za prilagodbom EU regulativa koje bi poticale korištenje malih električnih vozila u urbanim sredinama, poput japanskih "kei" automobila, uz olakšice poput smanjenja PDV-a za EV s manjim baterijama.
Ovaj poziv na jedinstvo i suradnju među europskim proizvođačima automobila ne samo da je korak prema održivoj mobilnosti, već i ključna strategija u očuvanju konkurentnosti europske automobilske industrije na globalnoj sceni. No, ako pitate Kineze, za Europljane je po tom pitanju možda i sad već prekasno...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....