Porsche, jedan od najprofitabilnijih svjetskih proizvođača automobila, nalazi se u teškoj financijskoj situaciji. Tijekom prvih devet mjeseci 2025. godine operativna dobit marke pala je čak 90 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Tvrtka je zabilježila svega 40 milijuna eura operativne dobiti, dok je u istom razdoblju 2024. ostvarila 403,5 milijuna. Iako Porsche još uvijek posluje s pozitivnim novčanim tokom, brojke jasno pokazuju koliko snažno globalna kriza električnih vozila pogađa i najpoznatije sportske marke.
Prodaja je pala za šest posto, odnosno Porsche je prodao 13.000 vozila manje nego lani, a ukupni prihod smanjen je za 1,7 milijardi eura. U srpnju je odlazeći izvršni direktor Oliver Blume otvoreno priznao da je tvrtka suočena s "značajnim izazovima" te najavio restrukturiranje koje uključuje i rezanje do 1900 radnih mjesta do 2029. godine.
Unatoč svemu, u Stuttgartu pokušavaju zadržati optimizam. Član uprave za financije i IT, dr. Jochen Breckner, izjavio je da trenutačne brojke odražavaju svjesnu odluku o kratkoročnom padu profitabilnosti radi jačanja dugoročne otpornosti i stabilnosti. "U zahtjevnom tržišnom okruženju ostvarili smo robustan novčani tok i dodatno izoštrili našu strategiju. Svjesno prihvaćamo slabije rezultate ove godine kako bismo u budućnosti bili jači", poručio je Breckner.
I doista, nije baš sve crno. Porsche je u prvih devet mjeseci ostvario neto novčani tok od 1,3 milijarde eura, a isporuke u Sjedinjenim Državama te na tržištima Azije i Bliskog istoka dosegnule su rekordne razine. Elektrificirani modeli bilježe rast prodaje od čak 56 posto, što pokazuje da interes za Porscheove hibride i električne izvedbe, poput Taycana i novog 911 Turbo S Hybrida, i dalje raste.
U 2026. godini Porsche očekuju velike promjene na vrhu. Dosadašnji šef Oliver Blume, koji je paralelno vodio i Volkswagen, odlazi, a na njegovo mjesto dolazi Michael Leiters, bivši tehnički direktor Ferrarija i šesf McLarena. Njegov zadatak bit će vratiti tvrtku na staze rasta i stabilnosti, te redefinirati ravnotežu između tradicionalnih benzinskih sportaša i novih elektrificiranih modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....