inovacija na pomolu?

Potpuno nova tehnologija: Rimčev idući hiperautomobil koristio bi fosilna goriva, evo i kako!

Rimac sugerira da bi njeni potencijalni učinci mogli biti "značajni" za cijelu automobilsku industriju, posebno sportske aute

RImac Nevera

 Željko Puhovski/CROPIX

Iznenađujuće, Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor tvrtke, otkrio je da istražuju novu tehnologiju koja bi mogla koristiti fosilna goriva za proizvodnju električne energije u budućem hiperautomobilu, a Rimčeva buduća inovacija za idući hiper automobil mogla bi pokazati revolucionaran pristup u automobilskom svijetu.

image

Mate Rimac

Darko Tomaš/CROPIX

Unatoč dosadašnjoj reputaciji tvrtke za proizvodnju snažnih električnih hiperautomobila poput modela Nevera, Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor tvrtke, otkrio je njihovu predanost istraživanju nove tehnologije koja bi ipak koristila tradicionalna goriva za proizvodnju električne energije. Ova inovacija obećava posebne prednosti za vozila visokih performansi u pogledu smanjenja težine i smještaja komponenti, aspekta koji su ključni za postizanje vrhunskih performansi.

image

Tvornica Bugatti Rimac

Goran Mehkek/CROPIX

Dok ovaj opis zvuči slično postojećim hibridima opremljenim motorom s unutarnjim izgaranjem s produljenim dosegom (tzv. range extender), Rimčeva ideja je sasvim druga. Kako je pojasnio Mate Rimac, tekuća goriva poput "LPG-a, vodika i dizela" mogla bi pregrijavanjem pretvarati energiju u električnu za napajanje elektromotora.

To bi eliminiralo potrebu za teškim baterijama i pružilo značajne prednosti u smislu težine i smještaja u vozilu. Također to zvuči kao da bi mogao zamijeniti punjenje putem punjača dolijevanjem goriva, eliminirajući sve trenutne nedostatke električnih vozila.

Rimac također naglašava da Rimac Automobili nisu isključivo tvrtka usmjerena na električna vozila te da istražuje ono što trenutno smatraju najuzbudljivijim.

Njihov cilj je ispitati održivost inovativnih "nanocijevi" kao mogućeg izvora energije za vozila, a Rimac priznaje da su već identificirali obećavajuće rezultate iz malih eksperimenata s ovom tehnologijom.

Prema Rimčevim riječima u razgovoru za Autocar, startup koji je eksperimentirao s tehnologijom nanocijevi, postigso je učinkovitost od impresivnih 80 posto. Ovaj rezultat značajno nadmašuje prosječnu učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem, koji često ostaje ispod 30 posto. Iako su nusproizvodi tekućih goriva CO2 i drugi plinovi i dalje prisutni, njihove količine su značajno manje u usporedbi s emisijama klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem.

image

Mate Rimac

Rimac

Iako Mate Rimac nije precizirao datum kada bi ova tehnologija mogla biti spremna za proizvodnju, sugerira da bi njeni potencijalni učinci mogli biti "značajni" za cijelu automobilsku industriju. Posebno bi sportski električni automobili ograničeni težinom i smještajem baterija, mogli profitirati od ovog inovativnog pristupa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:27