DESANT NA EUROPU

Posao vrijedan milijardu eura: Kineski automobilski div u Europi otvara i drugu veliku tvornicu

U tvornici će biti zaposleno 5000 ljudi, a godišnje će proizvoditi oko 150.000 vozila

BYD ilustracija

 Wang Feng/Xinhua News/Profimedia

Kineski proizvođač električnih vozila BYD dogovorio je s turskom vladom izgradnju proizvodnog pogona u Turskoj vrijednog milijardu dolara s godišnjim kapacitetom od 150.000 vozila, rekao je u ponedjeljak turski ministar industrije i tehnologije Mehmet Fatih Kacir.

"Predviđamo da će BYD uspostaviti pogon za proizvodnju električnih i punjivih hibridnih automobila s godišnjim kapacitetom od 150.000 vozila i centar za istraživanje i razvoj za tehnologije mobilnosti u našoj zemlji, s ulaganjem od približno milijardu dolara", rekao je Kacir.

image

Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan, Wang Chuanfu direktor BYD-a i turski ministar Mehmet Fatih Kacir prilikom potpisivanja ugovora

AFP

U objektu, čiji je početak proizvodnje planiran krajem 2026. godine, izravno će biti zaposleno do 5000 ljudi.

Prošlog je tjedna Europska unija podigla carine na kineska električna vozila kako bi zaštitila svoju industriju. Sporazum bi mogao olakšati pristup ulagača, uključujući BYD, koji je najveći proizvođač električnih vozila na svijetu, europskim tržištima s obzirom na carinsku uniju Turske s EU-om, rekao je Kacir.

On je rekao da je dogovor rezultat razgovora vođenih s kineskim dužnosnicima od posjeta Kini u prosincu 2023., piše Reuters.

Kineski državni list Securities Times ranije je izvijestio - ne spominjući Tursku - da je BYD pristao izgraditi tvornicu za ključne dijelove novih energetskih vozila koja bi poduprla kapacitete njegove tvornice u južnom gradu Shenzhenu.

image

BYD Han

Profimedia

Podsjetimo, prije dogovora s Turskom, BYD je nedavno najavio otvaranje svoje prve tvornice u Europi koja će biti smještena u Mađarskoj.

Sve ovo događa se za vrijeme ‘carinskog rata‘ između EU i Kine.

Europska komisija je na temelju ispitnog postupka zaključila da vrijednosni lanac BEV-ova u Kini ostvaruje korist od nepoštenog subvencioniranja što može dovesti do gospodarske štete proizvođačima električnih vozila iz EU-a.

U ispitnom postupku ispitane su i vjerojatne posljedice i učinak tih mjera na uvoznike, korisnike i potrošače električnih vozila u EU-u, navela je Komisija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:45