NOVI PROPISI

Podizanje cijena: ‘Carina na prodaju električnih auta nije prihvatljiva, Europa mora hitno reagirati‘

‘Podizanje potrošačkih cijena europskih električnih vozila - nije dobar potez‘

Proizvodnja električnih automobila (ilustracija)

 Profimedia

EU i Velika Britanija moraju hitno nešto poduzeti kako bi odgodile stupanje na snagu novih propisa o trgovini električnim vozilima koji predviđaju carine od 10 posto, upozorila je jučer udruga europske automobilske industrije ACEA.

"Podizanje potrošačkih cijena europskih električnih vozila, upravo u trenutku kada se moramo boriti za tržišni udio u uvjetima oštre međunarodne konkurencije, nije dobar potez", rekao je predsjednik ACEA-e, izvršni direktor Renaulta Luca de Meo.

ACEA se oglasila uoči planiranog ovotjednog trgovinskog sastanka dužnosnika EU-a i Ujedinjenog Kraljevstva.

Prema novom trgovinskom sporazumu, električna vozila bit će od 2024. oslobođena carina ako je 45 posto njihovih komponenti proizvedeno u Britaniji odnosno u EU. U slučaju baterija i baterijskih sklopova udio se penje na 50 do 60 posto.

Ako ne ispune te kriterije, Britanija i EU naplaćivat će na uvoz carine od 10 posto.

image

Punjač za električni auto

Alamy/Profimedia

Problem je u tome što ni proizvođači automobila u Britaniji ni oni u EU-u nisu dovršili opskrbne lance koji bi omogućili ispunjavanje uvjeta za bescarinski izvoz pa traže da se rok pomakne na 2027.

Stellantis je upozorio da će britanske tvornice automobila staviti ključ u bravu, uz gubitak tisuća radnih mjesta, ako Bruxelles i London u kratkom roku ne pokrenu nove pregovore o trgovinskom režimu. Ford je istaknuo da će novi propisi usporiti prijelaz na električnu energiju - piše Hina.

Prema novim propisima, proizvođači iz EU-a platili bi u Britaniji kroz tri godine 4,3 milijarde eura carina.

Budući da je Britanija odredište gotovo četvrtine izvoza električnih vozila iz EU-a, to bi moglo značiti do 480 tisuća manje proizvedenih automobila na kontinentu.

U udruzi tvrde da će, po procjenama njezinih članova, samo 10 posto električnih vozila u 2024. ispuniti uvjete za bescarinski uvoz, pa će europske kompanije vjerojatno izgubiti utrku s konkurencijom iz Kine i drugih zemalja.

Europska komisija oklijeva s pregovorima, napominje Reuters, podsjetivši da je dužnosnik zadužen za praćenje sporazuma Stefan Fuehring u lipnju izjavio da propisi o podrijetlu „odgovaraju svrsi" i da EU ne razmišlja o izmjenama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 10:28