Prošlog mjeseca, Frank Van Meel vratio se na mjesto izvršnog direktora BMW-ovog odjela za performanse M, zamijenivši Marcusa Flascha koji je nakon vrlo uspješnog trogodišnjeg mandata u toj ulozi unaprijeđen unutar BMW Grupe preuzimajući odgovornost za Rolls-Royce i gornju liniju BMW-ovih proizvoda. Unatoč tome što je napustio mjesto, Marcus je vrlo dobro svjestan buduće strategije BMW-a M jer ju je on stvorio.
S rastućom prodajom i sve širim rasponom modela, odjel za performanse njemačke marke BMW M doživljava veliki uspjeh. Marcus Flasch je otkrio kako će u budućnosti sigurno postojati samostalni M model. ‘Motosport i visoke performanse na cesti i dalje su srž našeg brenda. Međutim, također želimo zadržati kupce koji traže i luksuz. S M8 smo u nekim slučajevima već uspjeli, ali postoji segment u kojem se puno događa i u kojem još nismo zastupljeni. Ne mogu reći više o tome‘, izjavio je Flasch za Auto Motor Und Sport.
Prisjetimo se, posljednji samostalni model iz odjela za performanse sa sjedištem u Münchenu bio je BMW M1, Giugiarov dizajn sa srednje-smještenim motorom koji je proizveden u ograničenom broju između 1978. i 1981. godine. Za svoju 30. godišnjicu, 2008. godine, BMW je predstavio M1 Hommage isključivo kao studiju dizajna koja nije bila namijenjena proizvodnji. Flaschovi komentari o ‘segmentu koji BMW još nije zastupljen‘ mogli bi se odnositi na model sa srednje-smještenim motorom. Međutim, još 2019. je rekao da je ulogu superautomobila zapravo popunio M8, pa su šanse da govori o nečem sasvim drugom.
Nadolazeći BMW XM, koji bi trebao biti predstavljen u obliku koncepta 29. studenog, mogao bi zapravo prikaz proizvodne verzije, budući da će tehnički biti vodeći za trenutnu BMW i BMW M ponudu. Zahvaljujući glasinama o plug-in hibridnom pogonu, koji se sastoji od twin-turbo V8 i električnog motora za kombiniranu snagu veću od 750 KS, vrhunski SUV mogao bi postati BMW-ovo najmoćnije proizvodno vozilo ikada.
Druga opcija je prvi potpuno električni M za koji je potvrđeno da stiže nakon polovice ovog desetljeća. Točnije, u istom intervjuu Flasch je obećao da će od druge polovice desetljeća BMW M nuditi samo pogone s unutarnjim izgaranjem, hibridne i potpuno električne modele ‘koji se savršeno nadopunjuju‘. BMW će navodno predstaviti platformu Neue Klasse 2025. godine kao skalabilnu arhitekturu koja će na kraju poduprijeti cijeli asortiman, uključujući modele s M oznakom.
S obzirom na zagonetnu prirodu Flaschovih izjava, možemo samo nagađati o planovima M odjela. Međutim, s otkrivanjem XM-a o koji stiže za samo nekoliko tjedana, uskoro bismo mogli imati odgovor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....