pitanje povjerenja

Pada interes za električne aute: ‘Proizvođači bi trebali iznositi vrijednost dometa u stvarnim uvjetima‘

Zabrinutost zbog dometa u kombinaciji s nedostatkom infrastrukture doveli su do pada interesa potrošača za električnim vozilima

Punjenje EV-a (ilustracija)

 Profimedia

Električnih vozila na cestama svakim danom ima više nego ikad, ali kupci još uvijek imaju dvojbi oko njih, a to je uglavnom zbog jednog jedinog čimbenika - dometa. Točnije, domet u stvarnim uvjetima, a nova studija S&P Global Mobility objašnjava kako se to može riješiti.

Jedan primjer kojeg je koristila studija je Tesla Model 3 Performance AWD, koja ima maksimalni domet od 599 km, ali pod istim uvjetima u stvarnim uvjetima, pokazala je domet od samo 499 km.

Naravno, ova varijacija ne bi predstavljala toliki problem da je punionica toliko mnogo kao benzinskih crpki, ili da se električna vozila mogu puniti jednako brzo kao vozila na pogon s unutarnjim izgaranjem. To je, u kombinaciji s gore spomenutom zabrinutošću oko dometa, zapravo dovelo do pada interesa za električne aute. I to pod uvjetom da vozači doista i imaju novac za kupnju još uvijek preskupih EV-ova.

image

Tesla Model Y

Tesla

Unatoč raznolikosti električnih vozila koja su već predstavljena ili su najavljena u posljednjih nekoliko godina, S&P je izvijestio da je 6 od svakih 10 ljudi izrazilo interes za kupnju EV-a u 2022., dok je taj broj bio 8 od svakih 10 ljudi u 2021. Iako je studija tvrdila da dvije trećine sudionika smatra domet od 240 do 480 km prihvatljivim, to prihvaćanje je uvjetovano time može li vozilo doista postići toliki domet u stvarnom okruženju ili ne.

Statističkom analizom pokazalo se da su najveći čimbenici koji pridonose dometu EV-a težina, snaga motora i kapacitet baterije. Nažalost, moderni potrošači preferiraju SUV vozila, koja su teža i manje aerodinamična od limuzine u istom segmentu, što ih odmah stavlja u nepovoljniji položaj.

image

Punjenje EV-a zimi (ilustracija)

Profimedia

Kako bi se to popravilo, S&P vjeruje da bi najveći ključ za rješavanje razlika u dometu u stvarnom svijetu mogao biti napredak u tehnologiji baterija. Prema analizi više od 900 električnih vozila prodanih između 2017. i 2022., pokazalo se da je kapacitet baterije u pozitivnoj korelaciji s dometom vožnje.

Kako proizvođači počnu pronalaziti energetski gušća rješenja za baterije, mogu početi nuditi veći električni kapacitet na manjem otisku, omogućujući dodatni domet u vozilima gdje to prije nije bilo moguće. Dodatno, kako motori postaju električni učinkovitiji, učinak će se povećati dvostruko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:11