![Volkswagen, ilustracija](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2025/02/15/k_35209195_640.jpg)
Dok u Europi već nekoliko godina vlada trend otkazivanja nastupa na najvećim autosalonima od strane proizvođača, na drugom kraju svijeta, u Indiji, auto biznis cvjeta.
Indija je uz Kinu, Rusiju i Brazil već godinama jedno od najvećih rastućih auto tržišta svijeta, pa to ni ne čudi.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/6/14/2020-VW-Taigun-3.jpg)
Podsjetimo se: posljednji salon automobila u Parizu je bio okrnjen nepojavljivanjem polovice proizvođača, salon u Frankfurtu prošle godine također (čak u tolikoj mjeri da ga organizatori sele u neki drugi njemački grad), a i najprestižniji salon automobila na svijetu, onaj u Ženevi, ove će godine biti okrnjen - nastupe su već otkazali Lamborghini, Peugeot, Opel...
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/6/14/2020-VW-Taigun-1.jpg)
I dok se Stari kontinent zahvaljujući političkim odlukama sprema za totalnu elektrifikaciju voznog parka u idućih 15 do 20 godina, ostatak svijeta nema nikakvih problema po tom pitanju premda proizvode daleko više CO2 od Europe.
Proizvođačima tako sve važniji postaju saloni primjerice u Pekingu, Shanghaiu, Sao Paulu ili u New Delhiju, točnije predgrađu Noida, gdje se upravo održava Auto Expo - The Motor Show 2020.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/6/14/Skoda-Vision-IN-Concept-16.jpg)
Europsko tržište automobila uglavnom više nema prostora za rast već samo za obnavljanje parka, a zamislite onda kakav potencijal ima Indija gdje samo savezna država Uttar Pradesh u kojoj se nalazi grad Noida stanuje točno 199,581.477 stanovnika!
Poznato je da u Indiji s prodajom novih automobila najbolje stoje Mahindra, Maruti/Suzuki i Hyundai koji u prvih 10 najprodavanijih automobila zajedno imaju čak devet modela.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/6/14/Skoda-Vision-IN-Concept-17.jpg)
Sada i Kia želi svoj dio kolača, ali i Volkswagen te Škoda. Tako su na Auto Expou zablistali mini crossover VW Taigun veličine našeg europskog T-Crossa (ali s 10 cm duljim međuosovinskim razmakom), te njegov tehnički blizanac (još u konceptnom izdanju) Škoda Vision IN.
Na premijeru novog "India only" VW-a došli su svi čelni ljudi marke; od člana uprave Juergena Stackmanna do šefa marke VW Steffena Knappa koji su skinuli pokrov s novog modela.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/6/14/Skoda-Vision-IN-Concept-7.jpg)
VW Taigun je maleni crossover izgrađen na kućnoj MQB A0 IN platformi specijalno razvijenoj za Indijsko tržište, a obraća se dosadašnjim kupcima Hyundaija Creta koji se također ne prodaje u Europi, ali se prodaje u Indiji, Rusiji i Kini gdje su smješteni pogoni, ali i kupcima nove Kije Seltos, također malog korejskog "India only" crossovera.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/6/14/Skoda-Vision-IN-Concept-9.jpg)
VW Taiguna pokreće 1,0-litreni TSI stroj od 113 KS i 200 Nm, a uz ručni mjenjač u ponudi je i 7-stupanjskim DSG, a spremna je i verzija s tvorničkom plinskom instalacijom.
Škodin koncept također postavljen na MQB A0 IN platformu izgledom djeluje kao sportskiji nama poznati Kamiq, a osim vanjskog izgleda posebno je dojmljivo unutarnje uređenje. Ako barem dio toga bude zadržan kod serijskog modela, bit će to odlično.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/6/14/Skoda-Vision-IN-Concept-11.jpg)
Na koncu, čini se da će kupci automobila nekadašnjih zemalja "trećeg svijeta" u budućnosti više uživati u automobilizmu koji se sada kroji samo za njih i koji im se upravo dešava, dok će kupci iz dobre stare Europe istovremeno tražiti punjač za struju više za svoje elektro modele...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....