Vraćanje kilometraže vozila i dalje je uobičajena praksa na tržištu rabljenih automobila. Iako kupci postaju sve oprezniji kada se radi o prevarama vezanim uz automobile, novo istraživanje carVerticala pokazalo je da je rizik od kupnje vozila s vraćenom kilometražom još uvijek visok.
Tvrtka za povijest vozila carVertical analizirala je 1,11 milijuna izvješća o povijesti u posljednjih 12 mjeseci na 24 tržišta koja pokrivaju SAD i većinu Europe.
Istraživanje je pokazalo da je automobil s najčešće vraćenom kilometražom luksuzna limuzina Audi A8. Od svih Audija A8, 30,6% njih je imalo lažnu kilometražu, što znači da gotovo svaka treća Audijeva perjanica ima više kilometara nego što brojač pokazuje.
Čak 6 od 10 automobila s najčešće vraćenom kilometražom bila su skupa njemačka vozila kao što je Audi A7, BMW X5, BMW serije 7 i Volkswagen Touareg. Njihova visoka cijena (a time i visok potencijal zarade) pretvara ova vozila u savršenu metu za prevarante na tržištu rabljenih automobila.
Među modelima ostalih proizvođača na popisu automobila s najčešće vraćenom kilometražom su i Ford Mustang na 2. mjestu (25,7% automobila s vraćenom kilometražom), Ford Fusion na 10. mjestu (22% automobila s vraćenom kilometražom), Volvo XC70 na 14. mjestu (21,1% automobila s vraćenom kilometražom) i Opel Insignia na 19. mjestu (19,5% automobila s vraćenom kilometražom).
Hibridi i električna vozila također mogu imati lažnu kilometražu
Tradicionalno, na tržištu je bilo najviše rabljenih automobila s benzinskim i dizelskim motorima, što znači da su i glavne žrtve prevara s kilometražom. Međutim, sve veća potražnja za automobilima koji manje zagađuju okoliš brzo mijenja situaciju.
Prema istraživanju, vrsta motora nije dobar pokazatelj vjerojatnosti za vraćanje kilometraže na vozilu. Iako je za neke modele vozila, kao što su BMW serije 7, vjerojatnije da će kilometraža biti promijenjena na benzinskim i dizelskim motorima nego na hibridima, čini se da to ne vrijedi za druge automobile.
Na primjer, hibridni pogonski sustav Volkswagen Jette ima veći udio automobila s vraćenom kilometražom (27%) nego dizelska (24,1%) ili benzinska verzija (22,4%).
Sve veći broj električnih automobila s lažnom kilometražom sugerira da bi kupci trebali biti oprezniji. Iako je ukupni udio električnih vozila (14,6%) niži od europskog prosjeka (15,6%), razlika je zanemariva. Osim toga, kupnja električnog automobila s lažnom kilometražom može dovesti do ogromnih računa za servise.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....