Nasljednik uspješnog Kadjara, potpuno novi Renault Austral ambiciozan je novi SUV stvoren u klasičnoj Renaultovoj tradiciji “auti za život”. Pritom je i proizvod Renaultovog novog vala koji ima za cilj postaviti francusku marku na poziciju tržišnog uzora u području tehnologije i ekologije. Također, Austral se savršeno uklapa u plan Renaulution koji u svojoj trećoj fazi ima za cilj usmjeriti nove modele prema mobilnosti budućnosti.
I zaista, novom Australu ništa od toga ne nedostaje – počevši od modernog, atraktivnog dizajna, preko potpuno nove, napredne platforme na kojoj je sagrađen pa do tehnoloških inovacija, hibridnih i elektronskih sustava koja ona omogućuje. A sve s ciljem da automobil bude što čišći i usklađeniji s okolišem te što okretniji i pokretljiviji.
Za moderan i iznimno atraktivan dizajn koji mahom privlači poglede prolaznika zaslužan je proslavljeni šef dizajna Gilles Vidal.
Austral i donosi sve obećano. Njegova okretnost s 4Control sustavom skretanja svim kotačima jednostavno impresionira, naročito prilikom parkiranja na uskim prostorima, ali i stabilnošću u bržoj vožnji autocestom. Udobnost vožnje, nešto što je oduvijek bio forte Renaultovih automobila, i ovdje je na vrlo visokoj razini, a užitku osim vrhunski odmjerenog ovjesa pridonosi i bogata oprema.
Austral je model i u kojem debitira posebni paket Esprit Alpine koji svoj prepoznatljivi stil nasljeđuje od slavne Renaultove sportske marke. Tako ova verzija, osim za ovaj model posebno odobrene sive mat boje Satin Shale kakvu ne nudi nijedan drugi velikoserijski automobil na tržištu, nudi i karakteristične 20-inče kotače s oznakama Alpine te paket spojlera s Renaultovim logotipom i okvire u poliranoj boji Ice Black. Tu su i dvije prepoznatljive bočne oznake Esprit Alpine, a ušiveni logotip nose i nasloni prednjih sjedala presvučenih alkantarom.
Ovaj prestižni paket donosi i grijanje upravljača i prednjih sjedala, funkciju masaže i pomičnu stražnju klupu. U njemu je moguće naručiti i vrhunski audio sustav Harman Kardon koji su inženjeri te renomirane tvrtke s 60-godišnjom tradicijom posebno skrojili upravo za Austral, a raspolaže s ukupnom snagom od 485 Wata koja dopire iz čak 12 zvučnika.
No, i u baznoj opremi Austral djeluje bogato i upečatljivo – uz dva velika 12-inčna zaslon i 9,3-inčni head-up zaslon, ovaj moderni SUV nudi čak 1000 kvadratnih centimetara ekrana, najviše na tržištu, pa je pristup informacijama i brojnim funkcijama izuzetno jednostavan. A njih je zaista u izobilju: čak 32 elektronska sustava aktivno brinu o sigurnosti vožnje, a svaka ugrađena funkcija je tu kako bi povećala praktičnost, užitak ili sigurnost vožnje.
Austral donosi i dosad neviđenu povezivost u Renaultovu ponudu, pa vlasnici pomoću aplikacije u svakom trenutku mogu locirati svoje vozilo, dobiti informacije o količini dostupnog goriva, pronaći odgovor na pitanje iz korisničkog priručnika, a automobil sam prati i obavještava vlasnika kada mora na servis.
Efikasnost i ekologija na prvom mjestu
Motorizacija koja pokreće Austral temelji se na novoj tehnologiji, počevši od benzinaca 1.2 s blagohibridnom tehnologijom do snažnog, a poput dizelaša štedljivog E-Tech Full Hybrida s 200 KS
Glavna pogonska zvijezda Australa je potpuno novi, samopuneći E-Tech Full Hybrid koji nudi sistemsku snagu od 200 KS i najbolju ekonomičnost u klasi. Sastoji se od 1.2-litrenog trocilindarskog turbobenzinca od 205 Nm i 130 KS, dva elektromotora snage 68 KS i 205 Nm te litij-ionske baterije kapaciteta 2 kWh koja radi na 400 V. Inovativni mjenjački sklop kombinira dvije brzine rada elektromotora i četiri benzinskog motora u ukupno 15 kombinacija sa zajedničkim okretnim momentom od 410 Nm.
Rezultat su odlične performanse pa je i veliki SUV poput Australa izuzetno živahan na cesti - treba mu tek 8,4 sekundi kako bi dohvatio stotku, a potrošnja je pritom iznimno suzdržana i kreće se u prosjeku oko 5 litara. Regenerativno kočenje koje se aktivira automatski puni bateriju u vožnji pa u gradskom prometu Austral može voziti 80 posto vremena u električnom režimu, smanjujući potrošnju goriva za 40 posto u odnosu na klasični benzinski motor.
Osim E-Tech Full hibrida, u ponudi novog Australa još je jedan benzinski motor s blagohibridnom tehnologijom u dvije razine snage koji je zbog velikog okretnog momenta i niske potrošnje sjajna alternativa dizelskim motorima. Riječ je o 1.3-litrenom četverocilindarskom benzincu s turbo punjačem i izravnim ubrizgavanjem, poznatim i iz drugih Renaultovih modela. Razvijen je u suradnji s Daimlerom, a u pomoć mu priskače elektromotor koji radi na 12-voltnoj tehnologiji. Raspolaže sa start/stop funkcijom, a omogućuje i krstarenje s ugašenim motorom kod modela s automatskim mjenjačem. Ovaj motor dostupan je u izvedbi sa 140 i 160 KS, u snažnijoj varijanti spojen je s dorađenim CVT mjenjačem, a u slabijoj s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva.
Treća generacija sustava 4Control osigurava okretnost na razini gradskih automobila
U Australu premijeru ima treća generacija Renaultovog inovativnog sustava upravljanja na sva četiri kotača 4Control Advanced. 4Control sustav razvio je Renault Sport i na tržištu je od 2007., a nakon što je dokazao svoju učinkovitost u limuzinama poput Lagune i Talismana, ali i sportskim modelima poput Meganea RS, našao je svoju primjenu i u Australu. Sa zakretanjem stražnjih kotača prilikom upravljanja,
Austral nudi jedinstvene vozačke karakteristike i okretnost kakva je neprikosnovena u ovom segmentu. Aktuator na stražnjoj osovini koji reagira na upute upravljača, ovisno o brzini vozila, zakreće stražnje kotače u smjeru prednjih za veću stabilnost pri velikim brzinama ili u suprotnom smjeru za lakše manevriranje pri malim brzinama.
U posljednjoj generaciji 4Control je u mogućnosti zakrenuti stražnje kotače za čak 5 stupnjeva (u usporedbi s 3,5 prošle generacije), osiguravajući Australu krug okretanja od impresivnih 10,1 metar, što je manje nego i kod brojnih gradskih automobila.
Pregledni zasloni i pomoć Googlea
Zahvaljujući OpenR zaslonu i OpenR-Link multimediji Austral otvara horizonte i nudi novu razinu povezivosti
Dragulj u Australovom kokpitu je veliki OpenR zaslon kojim se upravlja OpenR Link multimedijom s ugrađenim Googleom. To vozaču omogućava da brzo i lako pronađe informacije ili odredište koristeći poznato sučelje. Google Assistant donosi informacije o vremenu ili glazbi, ali u Australu pomoću glasovnih naredbi upravlja i funkcijama automobila kao što su hands-free telefon, klimatizacija, Multi-Sense režim rada ili navigacija. Google Maps nudi informacije o trenutnom stanju u prometu koje se ažuriraju u realnom vremenu, kao i vrlo širok spektar informacija o točkama interesa poput benzinskih postaja, punionica, restorana...
OpenR radi na Googleovom Android operativnom sustavu sličnom onome kakav koristi 75 posto pametnih telefona, a kompatibilan je s Android Auto, ali i Apple CarPlay, a svoj pametni telefon možete spojiti izravno ili bežično.
Riznica sigurnosne tehnologije
Čak 27 napredna sigurnosna elektronska sustava ugrađena su u novi Renault Austral i pomažu u svakoj prilici - od parkiranja do vožnje autocestom
Pogled od 360 stupnjeva i funkcija povećanja
Pogled od 360 stupnjeva dobiven pomoću 3D kamera omogućuje pregled na sve što se nalazi u blizini auta i time osigurava jednostavno parkiranje. Vozač može jednostavno vidjeti, pa i približiti bilo koju prepreku u blizini pomoću dodirnog zaslona.
Poluautomatsko parkiranje bez upotrebe ruku
Osim što koristi radare i kamere u vožnji, Renault Austral omogućuje i samostalno manevriranje bez upotrebe ruku prilikom parkiranja. Senzori mogu detektirati okomita, nakošena i paralelna parkirna mjesta, a vozač treba samo pratiti upute.
Inteligentna svjetla za što bolju vidljivost
Osim što su dizajnerski detalj koji pridonosi atraktivnom izgledu, LED Adaptive Vision prednja svjetla prilagođavaju se brzini vozila, zakretu upravljača i vremenskim uvjetima kako bi optimizirala osvjetljenje ceste, dok Matrix LED Vision brine da dugi snop ne zasljepljuje vozače iz suprotnog smjera.
Pazi na bočni promet kod parkiranja, ali i otvaranja vrata
Sustav Rear Cross Traffic Alert detektira vozila koja se kreću brže od 4 km/h kada vozač izlazi unatrag iz parkirnog mjesta te upozorava vozača. Dodatno, Occupant Safe Exit upozorava vozača pri izlasku i otvaranju vrata ako se Australu pritom približava drugo vozilo.
Pazi na sudare i pješake i prilikom vožnje unatrag
Uz automatsko kočenje u slučaju sudara ili naleta na pješake, Austral ima i Rear AEB. Kako i ime sugerira, ovaj sustav u slučaju potrebe automatski zaustavlja Austral i prilikom vožnje unatrag. U slučaju da senzori detektiraju vozilo, pješaka ili stupić Austral će se samostalno zaustaviti.
Sinergija nadzora mrtvog kuta i zadržavanja u traci
Posljednja generacija nadzora mrtvog kuta efikasnija je nego ikada do sada. Koristeći tehnologiju koja kombinira informacije od prednje i bočnih kamera, sustav će sam vratiti automobil natrag u voznu traku prilikom prestrojavanja ili pretjecanja ako primijeti opasnost od frontalnog ili bočnog sudara.
Izrađen na potpuno novoj platformi CMF-CD u ultra modernoj tvornici
Austral se proizvodi u ultra modernoj tvornici u španjolskoj Palenciji gdje prolazi rigorozne kontrole u svakoj fazi proizvodnje, od inspekcije sirovih materijala preko kontrole sastavljanja i bojanja do provjere funkcionalnosti. Uz to, Austral je prvi Renaultov model izrađen na potpuno novoj arhitekturi razvijenoj unutar alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi za kompaktne i high-end modele.
Modernu CMF-CD platformu krasi iznimno čvrsta struktura, ali istovremeno umjerena masa zahvaljujući korištenju čvrstih, a laganih materijala. Osim toga, omogućuje smještaj fleksibilne osovine s torzijskim stabilizatorom kod modela s upravljavljivim prednjim kotačima, odnosno multilink stražnjeg ovjesa kod modela sa sustavom 4Control. Jedna od prednosti je i mogućnost smještaja velikih, 20-inčnih kotača, a bez utjecaja na krug okretanja.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Renaultom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....