VOZILI SMO

OPEL INSIGNIA OPC Vozi slalom bolje od Kostelića

U Katschbergu smo projurili ledom okovanim zavojima u Insigniji OPC sa 4x4 pogonom i 325 KS
 FOTO: Opel

Osvježenu Insigniju OPC, predstavljenu prošle godine u Parizu, i dalje pokreće turbobenzinac 2.8 V6 sa 325 KS i 435 Nm. Ima li što novo? Ne, barem ništa revolucionarno. Iako se najsnažnija limuzina iz Russelsheima hvali sa čak 60 posto potpuno novih elemenata stražnje osovine. A kako se ponaša na cesti, dobili smo priliku provjeriti na zbilja atraktivnoj lokaciji. Na kojoj, zapravo, i nema pravih cesta... Dotjerana Insignija OPC, naime, dočekala nas je na zimskom poligonu u Thomatalu, smještenom u podnožju skijašima itekako poznatog Katschberga. Znači, u savršenom okruženju, koje nas je već nakon nekoliko zavoja podsjetilo koliko je vožnja po ledu zabavna.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU Posebno uz impresivnu snagu, elektronski nadzirani pogon na sva četiri kotača te diferencijal s ograničenim proklizavanjem... Odmah se pokazalo da je Insignia OPC izuzetno brza i kada asfalta nema ili je potpuno prekriven snijegom i ledom, a pažnju nam je posebno privukla impresivna raspodjela momenta između pogonskih osovina, ali i kotača zasebno. Iako su se na stazi, u prolascima bržim i sporijim zavojima, omjeri neprestano mijenjali od 0 do 100 posto i natrag, to se događalo praktički neprimjetno. Ali uz jasno vidljiv rezultat. Karoserijom čija masa na vagi broji skoro dvije tone, od čega je barem polovica u nosu, nizali smo ledom pokrivene zavoje kao da lagano krstarimo po suhoj seoskoj cesti.

Bez traga podupravljanju... A ništa sporiji nismo bili niti kada smo zatim i sasvim isključili ESP (što je, za razliku od ostalih Insignija, ovdje moguće izvesti) i potpuno se oslonili na pogon na sve kotače. Upravo suprotno, kada bi pogodili idealnu putanju, bili smo čak i nešto brži. Jednako tako, probleme nam nije stvaralo niti kretanje na uzbrdici, iako su na Insignijama bile obične zimske niskoprofilne gume dimenzija 245/45 R19.

No, što je tu zapravo novo u odnosu na prethodnika? Osim novog softvera kontrole prianjanja i elektronskog nadzora stabilnosti, te iznova programiranog FlexRide s prilagodljivim amortizerima, ništa značajnije. Glavni adut, već spomenuti eLSD zadužen za odgovarajuće prebacivanje snage između stražnjih kotača, poznat je od prije... Svejedno, Insignia OPC je djelovala impresivno na poligonu u Thomatalu, a bit će još brža kad se otope snijeg i led. S ručnim mjenjačem do 100 km/h trebat će joj kratkih 6 sekundi (Sports Tourer 6,3 s), uz deklariranu, ali samo uz suzdržavanje moguću prosječnu potrošnju od 10,6 litara. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h, a tko se odluči na nelimitiranu specifikaciju, može računati na 270 km/h (265 km/h u Sports Toureru). No, o tom potom, sada valja uživati u snježnim radostima.

INSIGNIA OPC

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski V6

Obujam 2792 ccm

Snaga 239 kW/325 KS pri 5250/min

Moment 435 Nm pri 5250/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na sva četiri kotača

Dimenzije 490,8x185,8x152 cm

Masa 1930 kg

Prtljažnik 500/1015 l

Brzina 270 km/h

0-100 km/h 6,3 sekundi

Potrošnja 10,6 l/100 km

Ispuh CO2 249 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 20:11