Toyota navodno razvija platformu samo za EV kako bi povećala konkurentnost i učinkovitost svojih električnih vozila i smanjila troškove proizvodnje.
Asahi Shimbun, jedna od najvećih i najuglednijih novina u Japanu izvještava da je odluka dio Toyotinog plana za početak masovne proizvodnje električnih vozila budući da predviđa brz porast potrošačke potražnje za električnim vozilima usred naglog rasta cijena benzina.
Toyotina nova strategija ima za cilj staviti tvrtku u izravnu konkurenciju s liderom u industriji električnih vozila Teslom. Ako su informacije točne – novine ne citiraju nikakve izvore – one označavaju značajan pomak u strategiji elektrifikacije tvrtke baš u trenutku kada je Toyota najavila veliku izvršnu rekonstrukciju u lancu upravljanja.
Proizvođač automobila je jučer priopćio da će njen predsjednik i glavni izvršni direktor Akio Toyoda zamijeniti trenutni Toyotin COO i predsjednik Lexusa Koji Sato od 1. travnja. Akio Toyoda, unuk osnivača tvrtke, ostat će predsjednik upravnog odbora.
Tvrtka nije otkrila detalje o promjenama, a kratko priopćenje za javnost nije uključivalo nikakve izjave dvojice rukovoditelja. Kada je Toyota razvila svoj prvi model velike serije, bZ4X SUV, odlučila je prilagoditi svoju TNGA modularnu platformu unutarnjeg izgaranja za električni SUV umjesto razvoja nove EV arhitekture.
Toyota je izvorno namjeravala koristiti istu e-TNGA platformu za druge buduće EV modele, ali sada se čini da se predomislila. e-TNGA arhitektura dijeli karakteristike s TNGA platformom koja se koristi za benzinske ili hibridne automobile, a kao rezultat toga ima kompliciran oblik i dijelove koji su potpuno nepotrebni za električna vozila.
To dovodi do viših troškova proizvodnje Toyotinih električnih vozila od onih za Tesline platforme automobila koja su namijenjena isključivo za električna vozila. Prema izvješću Asahi Shimbuna, Toyota je odlučila da ne može ostvariti pristojnu zaradu s električnim vozilima i natjecati se s Teslom ako nastavi koristiti e-TNGA platformu.
U izvješću se navodi da će platforma biti ravna poput skejtborda i idealna za masovnu proizvodnju električnih vozila. Ravna površina daje dizajnerima veći izbor mjesta za montiranje baterija, u usporedbi s e-TNGA platformom koju koristi bZ4X. U međuvremenu, Toyota će ubrzati proizvodnju i razvoj električnih vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....