LOŠI POTEZI?

Odlično su zarađivali: Prodaja Porschea nakog godina rasta sada pada. Je li za to kriva elektrifikacija?

Velika prodaja i zarada omogućila je Porscheu da se ozbiljno baci u posao s električnim automobilima. No to sada ne ide po planu

Porsche Macan

 Porsche Media

Porsche možda nije u problemima kao neki drugi proizvođači automobila, no trenutno im ne ide idealno. Tvrtka koja je svoju reputaciju izgradila na sportskim automobilima, procvjetala je širenjem na SUV vozila i luksuzne limuzine. Porsche je u proteklih 15 godina uspješno ušao u nove segmente i predstavio nove modele i motore koji su prije nekoliko desetljeća bili nezamislivi.

Globalna prodaja im je narasla za čak 300 posto između 2009. i 2023. godine.

image

Porsche Taycan

Porsche

Velika prodaja i zarada omogućila je Porscheu da se ozbiljno baci u posao s električnim automobilima. Porsche Taycan danas je jedan od najprodavanijih luksuznih električnih automobila i dobar primjer kako elektrifikacija ne mora nužno naštetiti imidžu marke sportskih automobila. Međutim, sada se pojavljuju novi problemi.

image

Porsche Taycan

Porsche

Prošle je godine Porsche postavio novi godišnji prodajni rekord s 320.200 prodanih automobila diljem svijeta nakon 16 uzastopnih godina rasta (izuzev tijekom pandemije COVID-a 2020.). Čini se da se taj niz bliži kraju. Najnoviji objavljeni podaci pokazuju da su globalne isporuke između siječnja i rujna iznosile 226.000 automobila, što je smanjenje od gotovo 7 posto u usporedbi s istim razdobljem 2023. godine.

image

Porsche Taycan

Porsche

Prema Porscheovom izvješću, glavni razlog pada je manja potražnja u Kini, koja je pala za 29 posto. Što se tiče modela, Porsche Taycan trpi nagli pad prodaje zbog pada interesa kupaca za električna vozila u Europi i SAD-u. Taycan se također suočava sa sve većom konkurencijom u Kini, daleko najvećem svjetskom tržištu električnih automobila.

image

Porsche Macan

Porsche Media

Drugi, problem za Porsche je Macan. Dolaskom druge generacije koja se nudi samo kao električni auto Porscheov bestseller ne može ponoviti rezultate svog prethodnika s pogonom na izgaranje. Porsche je već eliminirao prvu generaciju Macana s nekih ključnih tržišta kako bi se usredotočio isključivo na novi model. Benzinski Macan se više ne nudi u Njemačkoj, Francuskoj, Nizozemskoj, Španjolskoj i Austriji.

image

Porsche Macan

Porsche Media

Novi Macan u prosjeku košta 22 posto više od prethodne generacije.

Povećanje je uglavnom posljedica promjene pogonskog sklopa s izgaranjem na električni. Situaciju pogoršavaju rastuće negativno raspoloženje prema električnim vozilima u Europi. Ukratko, brojke pokazuju da Porsche više ne raste uglavnom zbog svojih električnih modela i slabije potražnje za njima.

image

Porsche Macan

Porsche Media

Ostaje za vidjeti hoće li se sve ovo odraziti i na zaradu. Naime, posljednje godine su nam pokazale da manja prodaja uglavnom ne znači manju zaradu, a razlog za to je veliko povećanje cijena i profitnih marži proizvođača automobila. Prodavati manje, a skuplje pokazalo se kao dobitne kombinacija za mnoge proizvođače, pogotovo kada su u pitanju električni automobili.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 20:30