izvan standarda

Novi problemi s električnim autima: ‘Njihova masa bi mogla dovesti do urušavanja parkirališta!‘

Većina od 6000 višekatnica i podzemnih objekata u Velikoj Britaniji izgrađeno je prema uputama temeljenim na težini auta iz 1976.

Javni parking, ilustracija

 Profimedia

Električni automobili, koji su otprilike dvostruko teži od standardnih modela, mogli bi uzrokovati "katastrofalne" štete, prema British Parking Associationu, koji želi da lokalne vlasti provedu hitna strukturna istraživanja.

Većina od 6000 višekatnica i podzemnih objekata u Velikoj Britaniji izgrađeno je prema uputama temeljenim na težini popularnih automobila iz 1976. godine. No električni automobili su daleko masivniji. Primjerice, najprodavanija Tesla Model 3 teži 2,2 tone, dok popularni Ford Cortina iz 1976. teži 1.4 tonu.

Građevinski inženjer Chris Whapples, član BPA-e koja zastupa vlasnike parkirališta, rekao je: "Ako je vozilo teže nego što je parkiralište izvorno projektirano, učinci bi mogli biti katastrofalni. Još nismo imali incident, ali sumnjam da je to samo pitanje vremena".

„Preporučili smo da se izvrši provjera utovara na svim starijim parkiralištima. I industrija je reagirala". Električna vozila su teža uglavnom zbog baterija koje se koriste za njihovo napajanje te ojačanog okvira i ovjesa koji su potrebni za njihovu prilagodbu.

image

Javni parking, ilustracija

Profimedia

"Sve unutarnje komponente čine ove baterije vrlo, vrlo teškima", rekao je gospodin Whapples. "Danas baterija čini podnicu većine električnih vozila. Zahvaća gotovo cijeli otisak vozila, od osovine do osovine". Osim toga, EV-ovi posljednjih godina naglo rastu u popularnosti. U Ujedinjenom Kraljevstvu je na cestama 620.000 EV-ova i 440.000 plug-in hibrida.

Očekuje se da će prodaja nadmašiti dizelske motore do kraja ove godine, porast potaknut zabrinutošću za okoliš, ali i porastom troškova dizela, naplatom zagušenja u središtu grada i Zonom ultra niske emisije u Londonu. No Whapples kaže da nagomilani rizici za infrastrukturu kao što su višekatna parkirališta ostaju nepriznati".

"Kad vidite težine vozila koja izlaze iz tvornica, počnete se pitati jesu li postojeći standardi primjereni", dodao je. Institut građevinskih inženjera trebao bi u siječnju ažurirati svoje preporuke za projektiranje višekatnih i podzemnih parkirališta, kako bi preporučio veća parkirna mjesta i sposobnost da izdrže povećana opterećenja. Međutim, to će utjecati samo na nove zgrade – a jačanje postojećih parkirališta moglo bi se pokazati pretjerano skupim.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 12:44