Svjetsku premijeru nova je Porsche Panamera treće generacije doživjela krajem studenoga u Dubaiju, a mi smo je upoznali ovog prosinca u Pragu na lokalnoj premijeri.
Vrlo intimna prezentacija osmišljena za tek nekolicinu novinara iz zemalja Adria regije održana je na zanimljivom i vrlo nekonvencionalnom mjestu: u stanu smještenom na devetom katu stambene zgrade Vanguard Prague koja je nastala transformacijom nekadašnje industrijske zgrade u gradskoj četvrti Modřany. Pritom je zahvaljujući sačuvanim i funkcionalnim teretnim dizalima bilo moguće prebaciti novu Panameru u jednu od prostorija stana.
Dizajn, očekivano za Porsche, predstavlja evoluciju izgleda prethodne generacije. Novi model je dugačak 5,05 metara, širok 1,94 i visok tek 1,42 metra, a stilski je dotjeran i postavljen na strukturno temeljito obnovljenu platformu dosadašnjeg modela, s međuosovinskim razmakom od 2,95 metra.
Ponovo je riječ o dizajnerski vrlo upečatljivom automobilu s decentno redefiniranim sportskim linijama i aktualnim stilskim rješenjima s Porschea 911 i novog Cayennea, pa nova Panamera uživo djeluje moćno, ali ne i prenametljivo ili agresivno.
U kabini je doživljaj boravka još impresivniji nego do sada. Novost je digitalni zaslon ispred suvozača u skupljim varijantama s mogućnošću odabira svih sadržaja infotainmenta sa središnjeg zaslona. Kvaliteta izrade i materijali pritom su očekivano vrhunski do najmanjeg detalja, sada s osvježenim elegantnijim kokpitom i središnjim grebenom između sjedala. Možda ni jedan drugi automobil nema tako savršeno ergonomski uređen položaj za volanom kao Porsche.
Ovdje je sve baš tamo gdje treba biti, sjedite nisko, a volan je, začudo, okrugli sa savršenim kutem prema tijelu vozača. Straga se ulazi lako, a dvoje putnika dočekuju dvije ergonomski, sportski profilirane "školjke". Luksuz i sportski ambijent u ovom je slučaju kombiniran upravo savršeno.
Najviše pažnje prilikom prezentacije posvećeno je ipak tehnološkim novotarijama, a najzanimljivija tehnička poslastica jest sustav ovjesa Porsche Active Ride koji osigurava bitno višu razinu udobnosti uz fantastične sportske karakteristike. Nova Panamera serijski ima dvokomorni zračni ovjes s dva ventila i Porsche Active Suspension Management (PASM).
Ta tehnologija s dva ventila odvaja povratnu i kompresijsku fazu kontrole amortizera zahvaljujući čemu osigurava vrlo širok raspon između udobnosti i sportskih karakteristika i pritom prigušuje udarce koji bi došli do putnika od grubih poprečnih neravnina na asfaltu ili velikih rupa na asfaltu, te istodobno osigurava veću stabilnost automobila pri sportskoj vožnji. Usto, opcijski sustav upravljanja svim kotačima sve skupa diže na još višu razinu iskustva vožnje.
Kod skupljeg hibridnog modela kao opcija dostupan je inovativni sustav aktivnog ovjesa Porsche Active Ride koji nadmašuje sve do sada viđeno. Osnova su novorazvijeni aktivni amortizeri s tehnologijom s dva ventila, a svaki je spojen na električnu hidrauličku pumpu što generira volumenski protok u amortizeru prema zahtjevu te suprotstavljaju i gotovo u potpunosti kompenziraju sile između karoserije i kotača - ekspresno, ciljano i vrlo precizno.
Sustav ovjesa Active Ride u vožnji uvijek osigurava savršenu povezanost s asfaltom zahvaljujući uravnoteženoj raspodjeli opterećenja kotača, mogli smo čuti na prezentaciji.
Nova Panamera zahvaljujući ovakvom ovjesu koči bez "ronjenja" prednjeg kraja, prilagođava se zavoju u vožnji, na rupe reagira u trenu, dok se kod ubrzanja s punim gasom prednji kraj uopće ne "propinje". Uvijek ostaje vrlo neutralna pa će biti zanimljivo u praksi osjetiti koliko je granica visoko postavljena.
Još jedan trik: pri ulasku ili izlasku iz automobila, sustav ovjesa Porsche Active Ride automatski podiže automobil za 5,5 centimetara na udobnu visinu za ulazak ili izlazak gotovo do razine SUV-a, što će vozači seniori sigurno pozdraviti.
Ovo sve gotovo da zvuči poput magije, a video ispod pokazuje sve mogućnosti. Međutim, način rada iz videa neće biti dostupan krajnjim korisnicima nego samo službenim trgovcima za demonstraciju, doznali smo na prezentaciji.
Nova Panamera ima još zanimljivih tehnoloških specifičnosti: Panamera Turbo E-Hybrid, naime, prvi je automobil s četverim vratima na svijetu koji ima kotače pričvršćene na glavčinu samo jednom središnjom maticom, nova Matrix LED svjetla visoke rezolucije, svako sa 32.000 piksela, mogu osvijetliti pojedinačne trake i "vidjeti" do 600 metara udaljenosti, a tu je i program Porsche Exclusive Manufactur s više od 1000 elemenata personalizacije s kojima svaki kupac može "srediti" svoju Panameru prema vlastitim preferencijama, počevši već od dizajna ključa za automobil.
U ponudi su zasad dvije motorizacije: snažnija s pogonom na sve kotače plug-in varijanta Turbo E-Hybrid s 4,0-litrenim biturbo benzincem i dva elektromotora za ukupno 680 KS i 930 Nm. To osigurava ubrzanje do 100 km/h iz stajanja za 3,2 sekunde i maksimalnih 315 km/h, pri čemu je samo na struju moguće priječi 90 kilometara u gradu zahvaljujući bateriji kapaciteta 26 kWh.
Slabija varijanta ima na izbor stražnju pogonsku osovinu ili 4x4, a ispod poklopca se nalazi 2,9-litreni turbo V6 benzinac od 353 KS i 500 Nm koji stotku hvata za 5,3 sekundi i postiže maksimalnih 272 km/h. Novi je model već u ponudi u Hrvatskoj, a cijene startaju od 132.329 eura za početni model, dok Panamera Turbo E-hybrid stoji 206.818 eura do registracije. Tijekom godine u ponudi će se naći još dvije hibridne verzije...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....