Segment SUV vozila na združenim je europskim tržištima između 2008. i 2013. godine porastao sa 10 na 21 posto. Istovremeno je značajno porasla i prodaja nove Kuge, lansirane 2012. godine, a Ford je k tome zaprimio i više od 16.000 narudžbi za nadolazeći mali Ecosport. Svi ti signali zajedno su kumovali odluci o širenju Fordove SUV ponude trećim, velikim modelom, koji je konačno i otkriven pod imenom Edge. Dvije press konferencije s tim povodom održane su istoga dana u američkom Dearbornu i njemačkom Kolnu, a potonjoj je nazočio i Auto klub.
Što, dakle, donosi novi Fordov SUV? Prije svega jako puno prostora te premium feeling s kakvim se dva manja modela ne mogu pohvaliti niti uz najbogatije pakete opreme. Masivni, ali ipak ne sasvim amerikanizirani nastup trebao bi se podjednako svidjeti kupcima s obje strane bare, no hoće li to stvarno biti tako, tek ćemo vidjeti. Glavne mete za Edge, na čiju veličinu možda najbolje ukazuje podatak da vozi na 20-colnim kotačima, su modeli poput Volva XC60 ili Audija Q5, od kojih bi kupce trebao preotimati nižom cijenom, ali i spomenutom većom ponudom prostora. Prtljažnik bi mu, inače, sa spuštenim stražnjim sjedalima trebao primati više od 2000 litara.
O dinamičkim voznim osobinama i terenskim sposobnostima prerano je govoriti dok ne dobijemo priliku Edgea isprobati iz prve ruke, no neke smjernice o tome što se od njega može očekivati mogu dati već i podaci o pogonskim grupama. Na europskim će se tržištima Edge tako od početka prodaje, koja se očekuje u drugoj polovici sljedeće godine, nuditi s dvije verzije dvolitrenog TDCi Duratorqa. Slabija raspolaže sa 180 KS i 400 Nm momenta, uz očekivanih 149 g/km CO2, a dolazi sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem, dok snažnija broji 210 KS, 450 Nm i 159 g/km, i to uz 6-stupanjski automatski PowerShift.
Od tehnološki naprednih sustava pomoći Edge će svojim kupcima, između ostaloga, ponuditi Intellingent All Wheel Drive sustav pogona na sve kotače, Adaptive Steering nove generacije koji može smanjiti duljinu zaustavnog puta za do 10 posto, Active Noise Cancellaton za zvučni komfor vožnje te Front Split Cameru za bolju preglednost s vozačkog mjesta. Stražnja će se vrata, kao i na Kugi, otvarati bez dodira, a među najzanimljivijim novitetima naći će se i stražnji sigurnosni pojasevi na napuhavanje, zahvaljujući čemu se njihova površina u slučaju nezgode širi i štiti torzo od dodatnih ozljeda...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....