NAGLI PORAST

Novi auti su u prosjeku 400 kg teži nego prije sedam godina. Ovo su glavni krivci

Povećanje mase potaknuto je elektrifikacijom, ali i nestankom laganih malih automobila

Promet, ilustracija

 Ranko Suvar/CROPIX

Prosječna težina novog automobila povećana je za gotovo 400 kilograma u posljednjih sedam godina!

Analiza podataka iz Autocar testova pokazuje da je između 2016. i 2023. godine (otprilike jedan ciklus jedne generacije) prosječna težina novih automobila porasla sa 1553 kg na 1947 kg.

Povećanje se najvećim dijelom može pripisati sve većoj popularnosti SUV vozila. Od svih automobila koje je Autocar testirao 2016. godine, 16 su bili SUV-ovi ili crossoveri. Oni su imali prosječnu težinu od 1722 kg, 169 kg više od prosjeka svih automobila testiranih te godine.

image

BMW X7, ilustracija

Marko Miščević/CROPIX

Mnogi SUV-ovi tada su bili teži od limuzina ili hatchback modela. Škoda Kodiaq je, primjerice, težila 1751 kg, 246 kg više od Škode Superb testirane godinu dana prije. Slično tome, Jaguar F-Pace bio je 180 kg teži od XF-a s istim 2,0-litrenim dizel motorom.

U 2023. testirana su ukupno 24 SUV-a, crossovera i pick-upa, što je prevagnulo na vagi s prosječnom težinom od 1985 kg. To je razlika od 38 kilograma u usporedbi s ukupnim prosjekom, ali i znatno manje od razlike od 169 kg u 2016.

SUV-ovi i crossoveri u prosjeku su težili 1906 kg, što je bilo ispod prosjeka za sve modele testirane 2023. – što sugerira da, iako je povećani udio SUV-ova na tržištu djelomično odgovoran za ukupni porast težine, to nije jedini uzrok.

image

Kia EV9, ilustracija

Zeljko Puhovski/CROPIX

Elektrifikacija je također odigrala ulogu u težini novih automobila. Električni modeli koje je prošle godine testirao Autocar imali su prosječnu težinu od 1991 kg dok su automobili s motorom s unutarnjim izgaranjem bili gotovo 100 kg lakši (1897 kg).

Isključujući hibride i plug-in hibride, koji nose teret elektromotora i baterija, ova brojka pada na 1841 kg, odnosno 150 kg manje od prosječnog EV.

Prosječna težina automobila testiranih tijekom prvog tromjesečja 2024. – od kojih su većina bila električni, SUV ili oboje – bila je 2087 kg.

Najteži od njih bio je električni SUV Mercedes-Benz EQS, s nekada nezamislivih 2899 kg.

image

Mercedes Benz EQS, ilustracija

Mercedes Benz

Naravno, elektrifikacija i popularnost SUV-ova nisu jedini krivci za stalni porast težine. Umiranje klase malih i gradskih automobila također igra ulogu u povećanju prosječne težine, sa sve manje modela ispod 1000 kg.

Godine 2003. Autocar je testirao šest automobila koji su težili manje od 1000 kg i još šest koji su bili između 1000 kg i 1100 kg. U 2023. testiran je samo jedan ‘automobil‘ ispod 1000 kg – Citroën Ami.

Najlakši automobil testiran prošle godine bio je sportski coupé Alpine A110 R, sa 1065 kg, a slijedi ga Hyundai Kona, benzinski crossover, sa 1352 kg.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. srpanj 2024 00:20