BMW je najavio da će modeli koji su dio vozila Neue Klasse koje namjerava predstaviti 2025. godine sadržavati dijelove izrađene korištenjem recikliranih ribarskih mreža i užadi. Iako to možda ne zvuči tako novo, proizvođač automobila zapravo koristi ekskluzivnu tehniku koja se ne koristi nigdje drugdje u automobilskoj industriji.
Partnerstvom s danskim PLASTIX-om, BMW je pomogao u razvoju nove tehnike obrade koja omogućuje pretvorbu starog pomorskog otpada u plastične granule. Taj se sirovi materijal zatim može dodati novoj plastici i oblikovati u ukrasne dijelove koji su dovoljno čvrsti da se ugrade u unutrašnjost ili vanjštinu vozila.
Možda ste već upoznati s konceptom recikliranja ribarskih mreža i užadi, jer je korišten u drugim vozilima, kao što su BMW iX i novi X1, kao i u vozilima drugih proizvođača poput Mercedesa. Taj materijal, poznat kao ECONYL, napravljen je od pomorskog otpada, materijala od starih podnih obloga i zaostalog otpada iz proizvodnje plastike. No trenutno se materijal uglavnom prede u vlakna i utka u automobilske tepihe.
Ova nova strategija omogućuje da se reciklirani materijal po prvi put koristi u procesu injekcijskog prešanja. To smanjuje upotrebu nove plastike u ukrasnim dijelovima do 30 posto, smanjujući njihov ugljični otisak za oko 25 posto. To također znači da se skuplja više starih mreža i užadi, čime se sprječava njihovo odbacivanje u more.
BMW kaže da će koristiti ovu novu, ekološki prihvatljiviju plastiku u dijelovima koji su vidljivi na vozilima Neue Klasse. Kao dio širih ekoloških ciljeva proizvođača automobila, nada se povećanju upotrebe recikliranog materijala u termoplastici s 20 posto na 40 posto do 2030. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....