povijesni preokret

Njemački stručnjak priznao: Kineske tvrtke mijenjaju iz temelja kompletnu autoindustriju

Većina današnjih "proizvođača" trenutno samo sklapa automobile i igra ulogu dobavljača tehnoloških divova

Tvornica baterija (ilustracija)

 Profimedia

Kineske tehnološke tvrtke mogle bi u idućim godinama iz temelja promijeniti tržište električnih automobila, smatra njemački stručnjak, zaključivši da su se uloge u automobilskoj industriji promijenile.

Čini se da svjedočimo najvećoj transformaciji automobilske industrije u povijesti, rekao je Ferdinand Dudenhoeffer (direktor CAR Center Automotive Research iz Bochuma) u istraživanju o Kini, najvećem tržištu automobila u svijetu.

image

Xiaomi SU7

Xiaomi

Prema njegovom mišljenju, pokretači su promjena tvrtke poput Huaweija i Xiaomija, koji su u početku u inozemstvu došli na glas kao proizvođači mobitela.

Sada te tehnološke tvrtke razvijaju vozila s proizvođačima automobila i isporučuju softver ključan za ‘pametne‘ automobile, rekao je Dudenhoeffer, izdvojivši primjer limuzine SU7 tvrtke Xiaomi i brenda e-automobila Avatr, koji je Huawei razvio s proizvođačem baterija CATL i drugim tvrtkama.

image

Baterija električnog automobila (ilustracija)

Profimedia

"Xiaomi ne proizvodi model SU7 sam, već ga sastavlja kineski proizvođač automobila BAIC", primijetio je Dudenhoeffer. Huawei pak isporučuje svoj operativni sustav Harmony i tako pokreće glasovnu kontrolu u automobilima Avatr.

Njemački stručnjak očekuje promjenu uloga u automobilskoj industriji, rekavši kako većina današnjih automobilskih tvrtki trenutno samo sklapa automobile i igra ulogu dobavljača tehnoloških divova, a ne obrnuto.

image

Aito M9

Huawei

Tehnološke tvrtke osiguravaju ekosustav i softver za automobile, rekao je. "Savijanje metala postalo je dosadno."

Kina je najvažnije i vrlo konkurentno svjetsko tržište za električne automobile. Kineski BYD i američki Tesla vode mrtvu trku za kupce.

Njemački proizvođači automobila najvažniji su pak u Europi, ali ne uspijevaju pratiti korak.

image

Aito M9

Huawei

U četvrtom tromjesečju 2023. BYD je prvi put pretekao Teslu po prodaji električnih vozila, a za otprilike 10 godina istisnuti će japansku Toyotu s pozicije najvećeg proizvođača automobila u svijetu, prognozira Dudenhoeffer.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 22:13