PROPALE OKLADE

Nisu imali očekivani uspjeh: Top 5 poznatih automobila na kojima je izgubljen ogroman novac

Neki od njih imaju zanimljive karakteristike, unatoč činjenici da nisu imali očekivani uspjeh. Ovo su rekorderi u tome

Visoki troškovi, ilustracija

 Profimedia

Postoje automobili na kojima su proizvođači izgubili ogromne količine novca, "propale oklade" na različite modele koji su se pokazali suprotno od isplativih. Neki od njih imaju zanimljive karakteristike, unatoč činjenici da nisu imali očekivani uspjeh. Ovo su oni koji su nam najviše privukli pažnju.

1. Mercedes A-Klasa

Poznati test "izbjegavanja losa" bio je ono što je "ubilo" Mercedesov model, budući da je prva generacija A-klase imala dosta problema na tim testovima koje je provela jedna ugledna publikacija. Ipak, moramo biti zahvalni što je zahvaljujući tome danas ESP obavezan u svim automobilima.

Zbog problema oko prevrtanja Mercedes je morao uložiti milijune kako bi ga ispravio, čak i u jedinicama koje su već bile naručene i trebale biti isporučene. Također je pošteno istaknuti da estetski nije bio baš graciozan, a zapravo je njemačka marka promijenila svoju koncepciju iz malog monovolumena u kompaktno vozilo kakvo poznajemo danas.

2. Alfa Romeo Alfetta GTV

image

Alfa Romeo Alfetta GTV

Alfa Romeo

Alfetta GTV je bio Alfa Romeo kojeg je dizajnirao Giugaro. Cilj je bio naslijediti Giuliu GT Veloce. Najpoznatija varijanta bila je Turbodelta, sa sjajnim 2,5-litrenim V6 Busso motorom.

Standardni motor, ipak je bio 2,0-litreni blok s kojim se automobil također dobro kretao. Sve u svemu, zapravo je to bio sjajan automobil, osim njegove pouzdanosti. Upravo zbog toga je njegova proizvodnja talijansku tvrtku koštala previše, s posljedičnim gubitkom novca.

3. Renault Avantime

image

Renault Avantime

Renault

Avantime je bio model koji nije imao puno smisla od trenutka kada je osmišljen. Rođen je u vrijeme kada su monovolumeni bili u modi, ali je koristio detalje koji su smanjivali njegovu praktičnost, njegov smisao, poput karoserije s troja vrata ili niske učinkovitosti zbog dodatne težine.

Ovaj je Renault bio inovativan, barem u dizajnu. Osim toga, koristio je visoku kvalitetu materijala. Vrata su bila ogromna, a vožnja iznimno udobna. Njegova proizvodnja trajala je vrlo kratko, a vidjeti na cesti bilo je "ukazanje".

4. Ford Edsel

image

Ford Edsel

Ford

Primjer iz daljnje povijesti: ono što se dogodilo Edselu moglo je prouzročiti propast marke, ali srećom za sam Ford, to je bila previše moćna tvrtka. Edsel je sjevernoameričkog proizvođača koštao 250 milijuna dolara u samo tri godine koje se proizvodio. Bilo je to između 1958. i 1961.

Njegov glavni nedostatak bio je taj što se ljudima nije sviđao - bio je suviše jednostavan. Svijet ga je smatrao "ružnim". Također, imao je malo snage ispod poklopca što ga je činilo sporim, jer je bio prilično težak. Zanimljivo je da je danas vrlo cijenjen.

5. Peugeot 1007

image

Peugeot 1007

Peugeot

Model 1007 bio je još jedan od tih automobila s kojima je proizvođač preuzeo rizik kad se odlučio na rizičnu inovaciju. Ima trenutaka kada to ispadne jako dobro i ti modeli postignu nevjerojatan uspjeh jer predstavljaju nešto novo, a naravno, postoji i drugi kraj spektra. Na tom kraju nalazio se 1007.

Ono što je najviše zaokupilo pažnju ovog Francuza su njegova dvoja vrata koja su bila klizna. Kabina je bila vrlo prostrana i četiri odrasle osobe su mogle ući i izaći s nesvakidašnjom udobnošću. Iz nekog razloga, kupcima se to nije sviđalo, a tu su bili i veliki problemi s elektronikom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 14:30