VODIČ ZA KUPNJU

Nikad povoljnije! Kamate su danas niže nego rekordne 2008.

Standardna ponuda kredita obogaćena je akcijskim kamatnim stopama kod brojnih banaka

Kupnja automobila bez gotovine već dugo nije bila povoljnija. Samo u posljednja tri mjeseca najpovoljniji kredit na tržištu - u visini od 15.000 eura i na rok otplate od 60 mjeseci - pojeftinio je sa 18.420 na 17.758 eura, odnosno lijepa 662 eura (3,8 posto). Banke i leasing kuće, naime, žele prigrabiti što veći dio kolača od oko 40.000 automobila što će se prema procjenama analitičara prodati do kraja ove godine.

Samo za klijente banke

Krenimo od ponude kredita. Standardna ponuda obogaćena je akcijskim kamatnim stopama kod brojnih banaka - RBA, PBZ, Hypo i Volksbank su ponudili kamate za kredite u eurima u rasponu od 6,85 do 7,50 posto, ali samo do 30. lipnja, odnosno 30. rujna. Posljedica? Ukupni trošak po kreditu kod velikog broja banaka pao je na manje od 20 posto (ne uzimajući u izračun naknade za obradu i osiguranje kredita), što je do prije samo pet-šest mjeseci bila rijetkost.

Trenutačno je najniža redovna kamata na tržištu 6,85 posto (Hypo banka), uz jedan posto naknade za obradu kredita. Kamatu manju od sedam posto, doduše samo za klijente banke, nude i Zaba i PBZ, a u još uvijek povoljnom razredu između sedam i osam posto smjestile su se ponude Erste i Volksbanke. Sve ostale banke obuhvaćene ovom analizom postavile su kamate na autokredite na razini većoj od devet posto, što u konačnici znači ukupni trošak po kreditu između 25 i 30 posto vrijednosti novog automobila, u našem slučaju 15.000 eura.

Ponude kartičarskih kuća

Još je ljepše to što su se na našem tržištu pojavili i povoljni autokrediti u kunama, čija se kamata kreće između 7,29 i 7,95 posto, a zanimljivo je i da su banke prepoznale potencijal tržišta rabljenih automobila (60.000 prodanih u 2010.), pa su ponudile i kredite s vrlo povoljnom kamatom (od 6,85 do 7,50 posto). Na kartu rabljenih zaigrale su i kartičarske kuće. Kamata je samo mrvicu viša nego kod namjenskih autokredita i iznosi 8,98 posto, uz 1,5 posto naknade za obradu kredita kod Amexa, pa do popriličnih 11,60 posto za korisnike Mastercarda.

A najpovoljnija ponuda u konačnici je od najbolje ponude autokredita skuplja za podnošljivih 916,20 eura, odnosno za paprenih 2080 u slučaju Mastercarda. Ograničavajući faktor je maksimalni iznos kredita koji je 60.000 kuna za korisnike Mastercarda i 100.000 kuna za korisnike American Expressa. Rok otplate kreće se od 36 mjeseci za Mastercard do 60 mjeseci za Amex. Za tržište rabljenih automobila više nego dovoljno... Procedura odobrenja je brza i jednostavna, a jedini uvjet za zeleno svjetlo jest da vlasnik kartice uredno podmiruje troškove.

Leasing društva također žele svoj dio kolača. Ponuda je šarena, a ukupni trošak kreće od vrlo povoljnih 16,14 posto na iznos vrijednosti automobila, u našem slučaju 15.000 eura. Za izračun smo, naravno, uzeli financijski leasing zato što se na kamatu kod financijskog leasinga od 2010. više ne obračunava PDV.

Šarena ponuda

Usporedimo li najpovoljniji oblik kreditiranja s najpovoljnijom ponudom leasinga, na prvi pogled zaključit ćemo da je leasing u konačnici povoljniji od kredita za 338 eura. Potrebno je, međutim, naglasiti da se kredit odobrava na cjelokupan iznos vrijednosti automobila, dok leasing traži učešće - bilo kao udio u cijeni ili jamčevinu, odnosno ostatak vrijednosti (najmanje 1500 eura).

Koju, dakle, vrstu financiranja odabrati? Bankarski kredit je najpovoljniji. Ako kupac udovolji zahtjevima banaka, kupnju automobila financira u punom iznosu bez obveze da sudjeluje u financiranju, što, naravno, plaća kroz kamatu i brojne naknade (obrada, osiguranje). Kriza je, nažalost, uvjetovala da se banke uz standardne instrumente osiguranja - jamce i zadužnice - osiguravaju i fiducijom na automobil...

Više o temi ‘Nikad povoljnije do auta’ pročitajte u aktualnom broju dvotjednika Auto klub.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. rujan 2024 08:32