Aston Martin je trenutno u velikim problemima. Prošli tjedan britanski proizvođač automobila otkrio je gubitak u trećem kvartalu od 10,3 milijuna funti (oko 12,4 milijuna eura) prije oporezivanja. Iako je to bolje od procjena, ovogodišnji gubici su se time akumulirali 392 milijuna funti (oko 467 milijuna eura), što znači da Aston Martin ove godine prosječno dnevno gubi oko 1,7 milijuna eura.
Ove brojke su obajvljene nakon ažurirane prognoze prodaje Astona Martina objavljene u rujnu, koja je upozorila na smanjenu godišnju dobit i smanjenje proizvodnje za oko 1000 automobila ove godine, navodeći poremećaje u opskrbi i slabljenje potražnje u Kini kao glavne razloge za probleme.
Podaci o prodaji objavljeni 30. rujna otkrivaju pad prodaje za 17 posto od početka godine, s 4398 automobila 2023. godine na 3639 ove, u istom razdoblju od devet mjeseci. Prodaja SUV modela DBX pala je za čak 52 posto i sada predstavlja samo 30 posto ukupne prodaje. U ovo vrijeme prošle godine, sportski SUV činio je više od polovice svih prodanih Aston Martina.
No nisu sve brojke tako crne. Isporuke Astonovih sportskih automobila Vantage i DB12 porasle su za 16 posto u odnosu na prethodnu godinu zahvaljujući povećanju proizvodnje za Vantage. Taj bi se broj trebao još više povećati kada isporuke Vanquisha počnu kasnije ove godine. Prodaja tvrtkinih "Specijala", koji uključuju ultra-ekskluzivne automobile kao što su Valor i Valkyrie, porasla je za 132 posto, odnosno za 90 vozila.
Ovaj najnoviji skup brojki znači da Aston do kraja godine neće biti na pragu rentabilnosti, kao što je ranije planirano. Još gore, tvrtka se zadužila u velikom iznosu, povećavši svoje neto zaduživanje za gotovo 50 posto, na 1,21 milijardu funti (oko 1,44 milijardi eura). To je oko 40 posto više od ukupne vrijednosti tvrtke, piše The Times .
"Poboljšana financijska i operativna izvedba u trećem tromjesečju 2024. pokazuje učinkovitost naše strategije", rekao je šef Aston Martina Adrian Hallmark. "Na putu smo da ispunimo naše revidirane smjernice za cijelu 2024. godinu, koje odražavaju potrebne radnje poduzete u rujnu za prilagodbu naših količina proizvodnje s obzirom na probleme s dobavljačima i slabo makroekonomsko okruženje u Kini.”
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....