Velika se bura digla nakon što je Sabor sredinom prošloga prosinca usvojio novi Zakon o obveznim osiguranjima u prometu, koji donosi i niz novih odredbi itekako zanimljivih i vozačima automobila, posebno onima koji dožive prometnu nesreću i posljedičnu štetu na svom vozilu.
U novi zakon ubačena je, naime, prilično nejasna odredba koja govori da “u postupku pred odgovornim osigurateljem oštećena osoba ima pravo priložiti nalaz i mišljenje neovisnog vještaka i ponudu za popravak štete ovlaštenog pružatelja usluga, a koje je osobno izabrala”.
Tako sročenu, ne čudi što ju se odmah počelo tumačiti prilično slobodno, kako kome paše. S jedne strane, u Hrvatskoj udruzi auto struke počeli su likovati kako je time srušen monopol osiguratelja, te da oni sad više neće moći sami određivati satnice servisa, pa niti procjenjivati štetu na vozilima, nego će se nakon sudara odmah moći otići u servis i tamo na licu mjesta organizirati i procjenu štete i sam popravak, koji će potom osiguratelj biti dužan podmiriti.
S druge strane, Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje, ovakvo je tumačenje odredbe zakona ocijenio kao običnu manipulaciju, naglasivši da je i dosad svatko imao pravo priložiti nalaz neovisnog stručnjaka te da u praksi ova odredba neće donijeti nikakve promjene.
Posebno je pritom naglasio da su stranke u ovom postupku oštećenici i osiguranja, te da dogovor oko iznosa štete neće biti na servisnim radionicama.
Kako će cijela saga u konačnici završiti i hoće li zbilja doći do revolucionarnih promjena u rješavanju odštetnih zahtjeva nakon sudara bit će poznato tek kad Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) donese pravilnik, kojim, između ostaloga, prema novom Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu treba “detaljnije propisati način rješavanja odštetnog zahtjeva”.
Iako je sam zakon već stupio na snagu, izrada pravilnika još nije dovršena i tek treba vidjeti hoće li se, i kako, nove odredbe odraziti na kvalitetu zaštite potrošača. Odnosno, vozača...
Ukratko
Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje, nazvao je tvrdnje Hrvatske udruge auto struke manipulativnima te ustvrdio da se scenarij u kojemu se štete procjenjuju u servisima neće dogoditi
Dok serviseri smatraju da im sad nitko neće nametati niske cijene rada, osiguratelji tvrde da je dogovor o osnovanosti i visini štete isključivo na njima i oštećenicima
Prema Hrvatskoj udruzi auto struke, zakon sad omogućuje da se nakon nesreće odmah ode u servis i tamo odradi i procjena štete i popravak
Što oštećenicima donose zakonske izmjene znat će se tek kad Hanfa donese pravilnik o postupanju kod odštetnih zahtjeva
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....