Nedavno ste čuli dosta priča o tome kako Tesla dominira prodajom električnih vozila diljem svijeta do te mjere da je u nekim regijama, poput Europe, Model Y najpopularnije vozilo bez obzira na vrstu pogona.
Ali nova studija koja se bavi aktivnostima ljudi koji online traže električna vozila u različitim zemljama pokazuje neke iznenađujuće razlike u ukusu među nacijama. Gridserve je sakupio bazu podataka o najtraženijim električnim vozilima diljem svijeta koja se oslanja na podatke iz 317 različitih vozila i više od 200 zemalja.
I dok jednostavna Google pretraživanja ne znače nužno prodaju, studija nam daje u uvid u ono što ljudi od električnih vozila najviše žele. Treba napomenuti da postoji nekoliko stvarnih "šokova" kada je riječ o ukupnom najboljem proizvođaču rangiranom prema čistom opsegu pretraživanja.
Teslin Model 3 zauzima prvo mjesto s 20 milijuna pregleda, iako bi se neki mogli iznenaditi kada vide da je Kijin EV6 (15,8 milijuna) ispred Modela Y (13,9 milijuna). Četvrti najpretraživaniji EV je Hyundai Ioniq 5 sa 12,7 milijuna klikova.
Ali postaje zanimljivije što dublje kopate, jer iako je Lexus RZ zauzeo tek deveto mjesto u ukupnoj tablici lige pretraživanja sa 7,2 milijuna klikova, bio je najtraženiji EV u 47 zemalja. Naša domaća Rimac Nevera ima najviše pretraga u balkanskim zemljama.
Čini se da neke zemlje uopće ne mare za električna vozila: najtraženije električno vozilo u Iranu, BMW iX, generiralo je samo 10 klikova.
Ali na rezultate za Kinu sigurno bi utjecala činjenica da Google nije najpopularnija tražilica u toj zemlji. U studiji je Tesla Model 3 najtraženiji EV, iako je tvrtka Elona Muska u stvarnoj prodaji tijekom 2022. znatno nadmašila kineski BYD.
Studija je također uspjela rangirati popularnost električnih vozila prema američkim državama koristeći iste metode, ali ovaj put je bilo daleko manje varijacija. Dok su Montana i Wyoming proveli više vremena na internetu 2022. žudeći za Rivanom R1T nego za bilo kojim drugim električnim vozilom, u Michiganu je najpopularniji Cadillac Lyriq.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....