Već prilikom prvog osiguranja auta uhvatili ste se glavu kada ste vidjeli izračun, a dodatnu glavobolju izazvala je spoznaja što se spremnik goriva za koji ste izdvojili skoro 500 kuna troši gotovo naočigled? Niste jedini. Većina vozača prilikom izbora automobila pažnju više poklanja nabavnoj cijeni, opremi, performansama, pa i boji karoserije, nego troškovima korištenja. Riječ je, naravno, o potpuno pogrešnoj strategiji, jer upravo taj izračun jedini daje objektivni prikaz isplativosti određenog modela na dulje razdoblje. Nabavna cijena važna je stavka, no je li i presudna?
Na ovo i niz drugih pitanja pokušali smo odgovoriti našim velikim istraživanjem, u kojemu smo suprotstavili 40 modela iz četiri klase - gradske, kompaktne, srednje i SUV. Za promatrano razdoblje odabrali smo pet godina da bismo mogli pribrojati cijene obveznog osiguranja, registracije i godišnjeg poreza te prvih 100.000 kilometara. Iznenađenja nije nedostajalo...
Premda brigom o našim maratoncima često svjedočimo visokim troškovima redovnog održavanja u servisima , na što su osuđeni svi vlasnici novih automobila ne žele li izgubiti tvorničko jamstvo, riječ je o kapi u moru u odnosu na trošak goriva. Čak i kod najštedljivijeg modela u istraživanju, VW Passata 2.0 TDI sa 140 KS, trošak goriva na prevaljenih 100.000 km iznosi paprenih 54.717 kuna (da ne bi bilo zabune, svim modelima u usporedbi dodali smo 30 posto na tvornički propisanu prosječnu potrošnju po normu EU).
Samim time, pokazalo se da posebno pažljiv treba biti prilikom izbora motora - samo litru manja potrošnja na 100.000 kilometara uz današnje cijene goriva znači uštedu od oko 10.000 kuna. Osim toga, izbor motora drastično utječe i na troškove osiguranja, registracije te godišnjeg poreza na automobil. Lako je to primjetiti kada se usporede petogodišnji troškovi za gradski model, pogonjen osnovnim benzincem 1.2 sa 60 KS i davanja za Citroen C-Crosser, pogonjen dizelašem 2.2 HDi sa 160 KS. Izborom modela gradske klase, samo na obveznom osiguranju, registraciji i godišnjem porezu vlasnik nakon pet godina štedi skoro 10.000 kuna.
Naše istraživanje pokazalo je da domaći vozači s razlogom sve više favoriziraju dizelaše, kojima je udjel u posljednjih 12 mjeseci porastao za 16 posto (trenutno imaju 48 posto udjela u prodaji). Mogli smo to zaključiti jer smo za usporedbu izabirali najtraženije motore - kod gradskih modela i kompakata benzince, a dizelaše kod srednje klase i SUV. Pokazalo se da su troškovi tankiranja srednje klase (dizelaši oko 140 KS) često manji nego kod upola slabijih gradskih modela (benzinci 60 do 80 KS). Naravno, uz veću nabavnu cijenu. A istraživanje je pokazalo i da nije nevažno ni koliki je propisani servisni interval...
U broju 637. Autokluba saznajte koliki će točno iznositi ukupni troškovi za gotovo sve nove automobile na hrvatskom tržištu, razvrstane u četiri kategorije; gradski, SUV, kompakti, limuzine!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....