Češka Škoda jedna je od najstarijih proizvođača automobila čija povijest seže čak 122 godine unazad. Premda danas tek jedna od marki u vlasništvu VW-a, Škoda je na izložbu Techno Classica u Essenu dovela dva blistava povijesna primjerka koji su proslavili marku iz Mladá Boleslave. Tako će posjetitelji moći razgledati legendarni model 130 RS kojeg se svojevremeno nazivalo i "Porscheom s istoka" jer je bio jedan od rijetkih automobila koji su nastali iza komunističke željezne zavjese bivšeg Varšavskog bloka i postigli određene uspjehe na zapadu.
Tako je Škoda 130 RS u klasi do 1300 ccm 1977. godine pobijedila na reliju Monte Carlo s posadom Václav Blahna/Lubislav Hlávka, (otud i naziv RS ili Rally Sport), a četiri godine kasnije izvedba za kružne utrke osvojila je Europsko prvenstvo turističkih automobila, pandan današnjemu ETCC-u. Kraća od 4 metra i samo 1,3 metra visoka Škoda 1300 RS s motorom i pogonom smještenim straga podsjećala je na Porsche 911, a sa svojih 140 KS mogla je potegnuti do 220 km/h.
Proizvodila se sve do 1981. godine i prošlo je gotovo dva desetljeća do iduće škode s oznakom RS - tada pod kapom VW-a i s VW-ovom tehologijom ispod poklopca, 2000. godine predstavljena je prva Octavija s kultnom oznakom RS. Također, za ovogodišnju izložbu u Essenu Škoda je zagrabila još dublje u vreću svoje prebogate povijesti pa će tako pokazati i model 935 Dynamic predstavljen 1935. godine na Salonu automobila u Parizu.
Bio je to prvi Škodin aerodinamični prototip i do danas jedini restauriran i sačuvan. Ovaj raritetni model aerodinamične kapljičaste karoserije pokreće vodom hlađeni 2.0 boxer motor od 54 KS smješten ispred stražnje osovine s kotačima (što 935 Dynamic čini svojevrsnim modelom sa središnje smještenim motorom) koju pokreće putem poluautomatskog 4-stupanjskog mjenjača. S aerodinamičnim oblikom, upotrebom aluminija kod gradnje i tek 1170 kg, Škoda 935 Dynamic mogla je voziti do maksimalnih 143 km/h. Uz modele 130 RS i 935 Dynamic Škoda je izložila i model Monte Carlo iz 1930-ih u coupe i kabriolet izvedbi te vrlo rijedak model Rapid Dalnice kojih je izrađeno tek 110 primjeraka, a pripremaju i proslavu obljetnice 30 godina modela Favorit, posljednje Škode prije preuzimanja marke od strane Volkswagena ranih 1990-ih, a koja je otvorila put partnerstvu Škode i VW-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....