Plan da se ulice njemačkog grada oslobode automobila zaživio je kada su tri prijatelja pila piće u kafiću 2019. godine. Brzo nakon toga osnovali su Volksentscheid Berlin Autofrei grupu, ili Narodni referendum za Berlin bez automobila, i predložili ograničavanje automobila unutar Ringbahn željezničkih linija u gradu - područje koje je veće od Manhattana.
Peticija je pokrenuta u travnju prošle godine i brzo je dobila više od 50.000 potpisa. Sada ga razmatra gradsko upravno tijelo, berlinski Senat, a odluka o tome hoće li Berlin postati grad bez automobila bit će donesena u veljači.
Brojni izuzeci bi bili ponuđeni, naravno. Primjerice, posebne dozvole dobila bi vozila hitne pomoći, kamioni za smeće, taksi vozila, gospodarska i dostavna vozila, te osobe s ograničenom pokretljivošću koje ovise o automobilima. Osim toga, stanovnici bi mogli koristiti automobile kroz program dijeljenja automobila do 12 puta godišnje za obavljanje nekih zadataka.
Izvješće koje je 2014. naručio berlinski regionalni parlament pokazalo je da je 58 posto prometnog prostora u gradu posvećeno automobilima, iako se samo trećina putovanja berlinskim ulicama obavljala automobilom. Za usporedbu, samo 3 posto je izdvojeno za bicikle iako oni čine 15 posto putovanja.
'Radi se jednako o našem neposrednom okruženju koliko i o okolišu u cjelini', rekla je suosnivačica inicijative Nina Noblé. 'Radi se o tome kako svi želimo živjeti, disati i igrati se zajedno. Želimo da ljudi mogu spavati s otvorenim prozorima, a djeca se opet mogu igrati na ulici. A bake i djedovi bi trebali moći sigurno voziti svoje bicikle i imati puno klupa na kojima bi mogli odahnuti'.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....