DPF TRAŽI REGENERACIJU

MOŽDA NA TO NISTE STIGLI NI MISLITI! Dok traje izolacija povremene kratke vožnje auta s modernim dizelašima mogu vas puno koštati. Evo i zašto...

 
 Profimedia

Blokada zbog korona virusa jednostavno je prisilila većinu vozača da manje voze automobile. No, ta činjenica što automobili uglavnom stoje dok ostajemo kod kuće mogla bi stvoriti problem vlasnicima automobila s modernijim dizelskim motorima.

Puno smo već pisali o DPF filtru i njegovoj funkciji kod dizelskih motora (filtri krutih čestica) koji su ugrađeni su u sve dizelske automobile u posljednjih oko 8 godina.

Pojednostavljeno: DPF filtri "spremaju" čađ proizvedenu od rada dizelskih motora s ciljem smanjenja emisija.

No problem je u tome što oni imaju samo ograničen kapacitet i u nekom trenutku višak čađe treba spaliti.

Da bi se to postiglo, automobil treba voziti otprilike 15 do 20 minuta pri 2500 ili više okretaja, a taj je postupak poznat kao regeneracija DPF-a.

Ideja je da se čađ nakupljena u vožnji gradom ispusti u režimu izvangradske vožnje i tako smanji zagađenje tamo gdje je naseljenost najgušća, što se redovito događa kod redovitog korištenja dizelskih automobila.

Međutim, ako vozači koriste svoje dizelske automobile samo na kraćim relacijama dok traju mjere zbog korona virusa (dakle kraće vožnje do mjesta za rekreaciju ili posjet trgovini namirnicama), DPF filtri neće moći izvesti regeneraciju.

Zato savjetujemo vlasnike modernih dizelskih automobila da ih pokušaju izbjegavaju koristiti za vožnje kraće od 20 do 25 kilometara kako bi se izbjeglo začepljenje DPF filtra.

Jer, kad DPF sakupi previše čađe i ne uspije ga sagorjeti, upalit će se lampica upozorenja, a kada se to dogodi, već je kasno - tada više uopće ne biste trebali koristiti automobil dok ne biste bili u prilici posjetiti servis.

Ovlašteni ili specijalizirani servisi imaju specijalnu dijagnostiku i alate za provođenje prisilne regeneracije DPF-a, što je idealan ishod nakon što se upali lampica.

No, ako to neće biti moguće izvesti bit će potrebna zamjena filtra, a ovisno o modelu cijene mogu biti vrtoglave - i do 30.000 kuna!

Ako pak vozači zanemaruju lampicu upozorenja i nastave koristiti svoj automobil s punim DPF, riskiraju da potpuno blokiraju DPF. U tom slučaju će automobil prijeći u tzv. "safe mode" način rada.

Zato, ako imate i najmanju sumnju u stanje DPF filtra vašeg dizelaša, najbolje da kontaktirate stručnjake i uopće ne vozite automobil kako biste izbjegli moguće komplikacije i visoke troškove...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 08:01