Ako ste već pomalo zaboravili na Mitsubishi niste jedini. Posljednjih godina ova marka je u Europu potpuno zapostavila, a primijetili smo ih jedino po uvođenju novih modela Colt i ASX, koji sun zapravo "prepakirani" Renault Clio i Captur s oznakama japanskog proizvođača.
Ipak, sada nam je Mitsubishi konačno predstavio i nešto potpuno svoje, novi Outlander za Europu. Model je u Japanu na tržište došao još 2021. godine, a u Europu je dosta zakasnio i dolazi tek tri godine kasnije. Ovaj SUV srednje klase bit će nova perjanica japanske marke u Europi.
Outlander i u novoj, četvrtoj generaciji ostaje plug-in hibridni automobil te dolazi iz tvornice Okazaki u Japanu. Isporuke kupcima će krenuti od kraja 2024. godine. S 472 cm dužine, 186 cm širine i 175 cm visine, Outlander je prilično veliki SUV, prosječnih dimenzija za jedan model srednje klase. To je po dimenzijama otprilike razina Škode Kodiaq.
Mitsubishi naglašava da optimiziran dizajn interijera osigurava prostranije dimenzije i dodatno smanjenje buke i vibracija, što zauzvrat pogoduje udobnosti vožnje i putovanja.
Sve fizičke dodirne točke u unutrašnjosti – upravljač, mjenjač, rotacijske komande, prekidači prozora i ručke dizajnirane su za pružanje preciznih povratnih informacija i ulijevaju povjerenje. Digitalne komponente kao što su instrumenti, head-up zaslon i infotainment sustav dizajnirani su za intuitivno upravljanje, stoji u priopćenju Mitsubishija.
Od novosti tu su digitalni unutarnji retrovizor koji poboljšava vidljivost. Instrumenti su 12,3-inčni digitalni, a iste dimenzije ima i zaslon infotainmenta. Kabina je vrlo prostrana, u skladu s vanjskim dimenzijama automobila, a prtljažnik ima kapacitet od 495 litara do 1404 litre s oborenim stražnjim sjedalima.
Automobil donosi opsežno revidiran plug-in hibridni pogonski sklop, s povećanim električnom dosegom i boljim performansama. Sustav kombinira četverocilindrični benzinski motor s dva elektromotora i litij-ionskom baterijom. Ona ima kapacitet od 22,7 kWh, što znači da Outlander može u električnom načinu rada prevaliti 86 km po WLTP-u. Prednji električni motor ima snagu od 116 KS i okretni moment od 255 Nm, dok stražnji razvija 136 KS i 195 KS.
Iako osnovni podaci motora s unutarnjim izgaranjem (zapremina 2360 cm3, dvije bregaste osovine u glavi, 16 ventila) uvelike odgovaraju onima iz prethodne generacije, on je modificiran recirkulacijom ispušnih plinova, proširenim kanalima za hlađenje i integriranom ispušnom granom za povećanje učinkovitost goriva i performanse.
Benzinski motor razvija 136 KS i 203 Nm. Ukupna maksimalna snaga sustava novog Outlandera je 306 KS, a potrošnja po WLTP-u 0,8 l/100 km. Ubrzanje od 0 do 100 km/h, s druge strane, dosta je skromno s obzirom na snagu automobila i traje 7,9 sekundi.
Činjenica da je ovaj auto razvijan prvenstveno za Japan vidljiva je po izboru utora za punjenje. Naime novi Outlander PHEV ima Type 2 i CHAdeMO priključak koji je dosta rijedak na punionicama u Europi i ne ugrađuje se više u nove električne aute za Europu. No s druge strane, Outlander je jedan od rijetkih plug-in hibrida koji nudi mogućnost brzog punjenja.
Još nisu objavljene cijene novog Outlandera za Hrvatsku niti je otkriveno kada auto stiže na naše tržište. U Njemačkoj će koštati od 49.990 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....